سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
کد خبر: 110106

مطالعات جدید دانشمندان نشان می‌دهد فکر کردن و هوس کردن به خوراکی‌های چرب و پر کالری سبب افزایش "ضربان قلب" و سوخت و ساز بالای بدن می‌شود.

سلامت نیوز: مطالعات جدید دانشمندان نشان می‌دهد فکر کردن و هوس کردن به خوراکی‌های چرب و پر کالری سبب افزایش "ضربان قلب" و سوخت و ساز بالای بدن می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، اگرچه خورکی‌های پر کالری مانند ساندویچ و سیب زمینی سرخ کرده ضررهای زیادی برای سلامتی دارند و سب "افزایش وزن" می‌شوند اما تصور آنها در مغز باعث ترشح نوعی هورمون در بدن می‌شود که به دنبال آن سوحت و ساز بدن افزایش می‌یابد.

 

بررسی‌ها نشان می‌دهند فست فودها اگرچه خوشمزه هستند و طرفداران بسیار زیادی دارند اما نباید مدت زمان کمی بین هوس آنها و تهیه آنها باشد و اگر افراد بلافاصله هوس خوردن چنین مواد غذایی کردند و سریع آن را تهیه و میل کردند دچار افزایش وزن بیشتری می شوند و این نوع مواد غذایی با سرعت کمتری هضم می‌شود.
گفتنی است، چاقی و اضافه وزن، بیماریهای قلبی و عروقی و اختلالات گوارشی و کبد از عوارض مصرف این مواد هستند. زیرا این نوع غذاها با کالری، نمک و چربی به ویژه اسید چرب اشباع بالا و ویتامین و مواد معدنی اندک تهیه می‌شوند و مصرف آنها باید بسیار محدود شود و افراد بایستی مدت زمان زیادی بین هوس تا مصرف آنها بگذارند و در این صورت بدن با اشتها و میل کمتری آنها را مصرف می‌کند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha