سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴
کد خبر: 110112

توجه به سلامت روحی و روانی و همچنین پیشگیری از بروز بیمار‌ی‌ها عامل مهمی در کاهش هزینه‌های درمانی محسوب می‌شود.

سلامت نیوز:  توجه به سلامت روحی و روانی و همچنین پیشگیری از بروز بیمار‌ی‌ها عامل مهمی در کاهش هزینه‌های درمانی محسوب می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر شهاب‌الدین جنیدی عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان ایران اظهار کرد: توجه به علائم بیماری‌هایی که می‌تواند در آینده نگران کننده باشد، مراقبت‌های کلی در طی دوره‌های مختلف، مشاوره‌های پزشکی، عدم خوددرمانی و استفاده سرخود از دارو بدون تجویز پزشک همگی از موارد توجه نکردن به خود مراقبتی هستند.

 

وی با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد بیماری‌ها معمولا احتمال عوارض جبران ناپذیر نیز وجود دارد، گفت: کاهش توانایی‌های جسمی و روحی، افزایش هزینه‌های مستمر و در نهایت تحمل درد و آلام همگی نشان می‌دهد پیشگیری، توجه و دقت و جلوگیری از بروز بیماری‌ها عملا کاری به صرف و در جهت افزایش شاخص‌های نظام سلامت است.
به گفته جنیدی داشتن جامعه پویا و خلاق و کمتر شدن هزینه‌های درمانی در راستای خودمراقبتی عموم جامعه نیازمند توجه به تغذیه سالم ورزش، ارتباط روحی با عالم معنا،‌ پایبندی به اعتقادات دینی، توجه به خانواده و حضور در فعالیت‌های اجتماعی و مذهبی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha