سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲

یک مطالعه که به تازگی انجام شده است نشان می دهد که قلدری کردن در دوران کودکی با خودکشی در میانسالگی مرتبط است.

 

سلامت نیوز: یک مطالعه که به تازگی انجام شده است نشان می دهد که قلدری کردن در دوران کودکی با خودکشی در میانسالگی مرتبط است.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، یک مطالعه که به تازگی انجام شده است نشان می دهد که قلدری کردن در دوران کودکی با خودکشی در میانسالگی مرتبط است.
 این مطالعه که توسط کالج کینگز در لندن انجام شده است، نشان می دهد که قلدری کردن در دوران کودکی چنان مخرب است که اثرات آن تا 40 سال و حتی بیشتر باقی می ماند.
قلدری کردن در دوران کودکی می تواند سلامت فیزیکی و روانی فرد را در دوران بعدی زندگی تخریب کند و بر استانداردهای زندگی فردی و اجتماعی وی تاثیر گذارد.
در این مطالعه محققان هفت هزار و 771 کودک را که حدود 28 درصد از آن ها در سنین هفت تا 11 سالگی قلدر بودند بررسی کردند.
محققان این افراد را 50 سالگی مورد مطالعه قرار دادند و متوجه شدند که اکثر قربانی ها هنوز هم به عنوان بزرگسال از قلدری در دوران کودکی رنج می برند.
دکتر ریو تاکیزاوا از موسسه روانکاوی کینگز کالج لندن، گفت: مطالعه ما نشان می دهد اثرات قلدری در دوران کودکی حدود چهار دهه بعد قابل رویت است و پیامدهای اقتصادی، اجتماعی و سلامتی آن تا بزرگسالی ادامه دارد.
این مطالعه همچنین نشان داد: افرادی که در دوران کودکی قلدری می کردند از سلامت جسمانی کمتری برخوردار بودند و احتمال ابتلای آنها به افسردگی، اختلالات اضطراب و فکرکردن به خودکشی در سن 50 سالگی بیشتر بود.
همچنین بر اساس این مطالعه این افراد دارای سطح پایین تحصیلی بودند و بیشتر احتمال داشت بیکار باشند یا این که دستمزد اندکی دریافت کنند.
این مطالعه در مجله American Journal of Psychiatry منتشر شده است. 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha