چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰
کد خبر: 110138

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت از اجرای برنامه ملی ترویج و توسعه خودمراقبتی در سال جاری خبر داد.

سلامت نیوز: سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت از اجرای برنامه ملی ترویج و توسعه خودمراقبتی در سال جاری خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر شهرام رفیعی فر گفت: اجرای برنامه ملی ترویج و توسعه خودمراقبتی مهم ترین برنامه عملیاتی در این زمینه خواهد بود که به کمک دانشگاه‌های علوم پزشکی و شبکه مراقبت‌های اولیه بهداشتی در سطح کشور اجرایی خواهد شد.

وی افزود: این برنامه بسته‌ای کامل از خدمات است که از بخش‌های مختلفی همچون تدوین کتاب راهنمای ملی زندگی سالم، تدوین کوریکولوم سلامت مدارس، تدوین مجموعه راهنماهای خودمراقبتی بیماری های مزمن، تدوین برنامه‌های خودمراقبتی در ناخوشی‌های جزئی، ایجاد مراکز تماس مستقیم سلامت، ایجاد پورتال ملی خودمراقبتی سلامت، ایجاد سرویس مشاوره تلفنی با پزشکان، استفاده از فناوری‌های پایش از راه دور و اجرای نظام جامع آموزش بیمار و توانمندسازی تیم سلامت، رابطان سلامت و سفیران سلامت برای حمایت از خودمراقبتی تشکیل می شود.

رفیعی فر گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده در دفتر آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت بسیاری از این برنامه‌ها از جمله تدوین کتاب راهنمای ملی زندگی سالم و کوریکولوم سلامت مدارس تا پایان سال 93 و برخی برنامه ها نظیر ایجاد مراکز تماس مستقیم سلامت و نظام جامع آموزش بیمار نیز تا پایان سال 94 اجرایی می شوند.

وی کوریکولوم (برنامه درسی) سلامت مدارس را چنین تشریح کرد: این برنامه شامل نیازسنجی دانش و مهارت‌های سلامت در دانش آموزان از پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی، تدوین سیلابس دانش سلامت برای دانش آموزان از پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی، تدوین محتوای مرتبط به سیلابس دانش سلامت برای دانش آموزان از پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha