چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹
کد خبر: 110139

کارشناس واحد بیماری‌های اداره بهداشت گچساران از آغاز طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در گچساران خبر داد.

سلامت نیوز: کارشناس واحد بیماری‌های اداره بهداشت گچساران از آغاز طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در گچساران خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، میثم بهنام‌پور امروز  در گچساران با اشاره به جلسه توجیهی واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در گچساران که با حضور ریاست مرکز بهداشت، مسئول و کارشناسان واحد بیماری‌ها و کاردان‌های مراکز بهداشتی درمانی شهر و روستا برگزار شد، اظهار کرد: در خصوص طرح ریشه‌کنی فلج اطفال و حساسیت آن لازم است مواردی توسط مسئولان مربوطه پیگیری و انجام شود.

وی افزود: با توجه به همسایگی کشورمان با کشورهای بومی، فلج اطفال افغانستان و پاکستان که نیاز به اجرای طرح‌های تکمیلی واکسیناسیون دارد و با توجه به تداوم وضعیت عاری از پولیو طی سال‌های 2001 تا 2013 میلادی به علت و پوشش بالای واکسیناسیون و انجام با کیفیت عملیات ایمن‌سازی تکمیلی نیازی سالیانه است.

کارشناس واحد بیماری‌های شبکه بهداشت تصریح کرد: عملیات سالانه ایمن‌سازی تکمیلی در 2 نوبت به صورت فعال و خانه به خانه انجام گرفته که نوبت اول از 30 فروردین تا دوم اردیبهشت‌ماه انجام می‌‌شود.

وی ادامه داد: نوبت دوم عملیات ایمن‌سازی تکمیلی از سوم خرداد تا هفتم خردادماه در مناطقی که مهاجران خارجی در اردو‌گاه‌ها و یا خارج از اردوگاه‌ها اقامت دارند و همه خانوارهای ساکن در کلنی‌ها و محل تجمع عمده مهاجرین خارجی و نقاطی که پوشش پولیوی کمتر از 95 درصد دارند، انجام می‌گیرد.

بهنام‌پور عنوان کرد: همه مناطق تحت‌پوشش تی‌‌های سیار و کلیه کودکان زیر پنج سال که احتمالاً همراه با مادران خود در زندان‌ها اقامت دارند با هدف دستیابی به 100 درصد ایمن‌سازی در کودکان زیر پنج سال ایرانی و مهاجران پوشش داده می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روش اجرای بازدید خانه به خانه همه منازل و جست‌وجوی کودکان زیر پنج سال و خوراندن 2 قطره واکسن خوراکی فلج اطفال در 2 نوبت و واکسیناسیون به وسیله تیم‌های تعیین شده انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha