کارشناسان با تاکید بر رعایت اصل پیشگیری از آفتاب سوختگی در کودکان، استفاده از کرمهای ضد آفتاب مناسب را توصیه می‌کنند.

دکتر صفیه عشوری مقدم، کارشناس مسئول آموزش اورژانس کشور در گفت وگو با  (ایسنا)، با بیان این مطلب افزود: عارضه آفتاب سوختگی نه فقط در ایام گرم سال بلکه ساکنان نواحی کوهستانی و ارتفاعات هم در معرض این عارضه قرار دارند.

وی، با بیان این که قرارگیری در فضای آزاد به مدت طولانی با پوشش نامناسب، خطر بروز آفتاب سوختگی را افزایش می دهد، افزود: برخلاف تصور حتی در هوای نیمه ابری هم احتمال بروز این عارضه وجود دارد.

کارشناس مسئول آموزش اورژانس کشور، پوست قرمز و ملتهب و حتی دردناک، تظاهر ضایعات تاولی با چند ساعت تاخیر را ازعلایم آفتاب سوختگی برشمرد و یادآور شد: دور نگه داشتن افراد از تماس مستقیم اشعه خورشید، استفاده از مسکن‌های ساده برای تسکین درد و خودداری از ترکاندن ضایعات تاولی و پرهیز از استفاده از مواد غیربهداشتی و بالاخره کمک از امدادگران پزشکی در سوختگی‌های وسیع از اقدامات نخست به‌ شمار می‌رود.

دکترعشوری مقدم، ادامه داد: استفاده از لباس‌های سبک و حوله تمیز، انتقال فرد آفتاب سوخته به محل خنک و خوراندن مایعات خنک برای کاهش درجه حرارت بدن به منظور پیشگیری از بروز گرمازدگی توصیه می شود.

وی، استعمال داروهای ضد التهابی را در بهبود علایم آفتاب سوختگی موثر برشمرد و یادآور شد: چنانچه سطح سوختگی وسیع باشد باید از وجود نیروهای امدادی بهره جست.

کارشناس مسئول اورژانس کشور، استفاده از کرم ضد آفتاب به ویژه برای کودکان را الزامی عنوان كرد و افزود: اگر به هر دلیلی برنامه کوه و یا مسافرت دارید به خاطر داشته باشید که نباید به مدت طولانی در معرض آفتاب قرار بگیرید در غیراین صورت با استفاده از کرم‌های ضد آفتاب مانع از سوختگی پوست شوید.

دکترعشوری مقدم، با بیان این که کرم‌های ضد آفتاب چرب با انسداد منافذ پوستی جلوی تعریق را می‌گیرد، یادآور شد: تعریق سبب تعدیل درجه حرارت بدن می شود. از این رو باید صرفا از کرم‌های ویژه سوختگی استفاده شود.

به گفته وی، نباید در ساعات اوج گرما (10 تا 16) از منزل خارج شد و باید به کودکان لباس‌هایی با آستین و شلوار بلند به تن کرد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha