چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲
کد خبر: 110140

یکی از پرنده‌های شگفت‌انگیز در جهان می‌تواند یک درمان موثر برای برطرف کردن مشکلات قلبی در بیماران باشد.

سلامت نیوز: یکی از پرنده‌های شگفت‌انگیز در جهان می‌تواند یک درمان موثر برای برطرف کردن مشکلات قلبی در بیماران باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران دریک مطالعه منحصر بفرد دریافته‌اند غازها می‌توانند سبب پیشگیری از ابتلای افراد به حملات قلبی شوند.

غار

گفتنی است: پزشکان با مطالعه بر روی این پرنده دریافته‌اند که قابلیت شگفت‌انگیز سیستم تنفسی این پرنده توانایی پرواز در ارتفاع 24 هزار پایی را به او می‌دهد.  

بررسی‌ها نشان می‌دهد در این ارتفاع تنها 7درصد اکسیژن در هوا موجود است و غازها برای حفظ حیات میزان پمپاژ قلب خود را افزایش می‌دهند.

پرنده

این پمپاژ منحصر بفرد خون می‌تواند اکسیژن بیشتری به بافت‌های مختلف بدن برساند.  

غاز تنها پرنده‌ای است که می‌تواند در این ارتفاع پرواز کند در حالی که کوهنوردان برای صعود به اورست که در ارتفاعی مشابه قرار دارد نیازمند حمل تجهیزاتی مانند "کپسول اکسیژن" می‌باشند.  

کارشناسان اعتقاد دارند غازها دارای نوعی سازگاری فیزیولوژیکی برای حفظ بقا در شرایط کمبود اکسیژن هستند و مطالعه بر روی این قابلیت شگفت‌انگیز می‌تواند یک گام موثر برای شناخت چگونگی تقویت عضلات قلب و ایجاد عروق خونی بیشتر در قلب برای حفظ سلامت انسان‌ها شود.  

کارشناسان اعتقاد دارند در گام اول برای حفظ سلامت قلب بدن انسان نیاز به هماهنگ شدن با محیط پیرامون دارد کاری که غازها به صورت طبیعی قادر به انجام آن در شرایط دارای اکسیژن کم هستند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha