چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶
کد خبر: 110143

دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت فرارسیدن 25 آوریل - پنجم اردیبهشت ماه - روز جهانی مالاریا اعلام کرد: مالاریا هر سال بیش از نیم میلیون انسان را در جهان می کشد.

سلامت نیوز: دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت فرارسیدن 25 آوریل - پنجم اردیبهشت ماه - روز جهانی مالاریا اعلام کرد: مالاریا هر سال بیش از نیم میلیون انسان را در جهان می کشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، «بان کی مون» در این پیام می افزاید: بیشتر فوت شدگان را کودکان زیر پنج سالی تشکیل می دهند که در منطقه جنوب صحرای آفریقا زندگی می کنند.

وی دبیرکل سازمان ملل متحد خاطر نشان می کند: روز جهانی مالاریا فرصتی است تا این واقعیت را جشن بگیریم که جهان در مسیر تحقق آرمان جهانی توسعه هزاره قرار دارد که هدف آن معکوس کردن روند گسترش مالاریا است.

بان کی مون هر چند در پیام خود از فوت بیش از 500 هزار نفر در سال بر اثر مالاریا سخن گفته، اما در عین حال از اقدامات و تلاش های کسانی نیز تقدیر کرده که جان بیش از سه میلیون انسان را از سال 2000 از چنگال این بیماری نجات داده اند.

به گفته بان کی مون، میزان مرگ و میر مالاریا تا بیش از 40 درصد کاهش یافته است و بسیاری ار کشور ها با موفقیت توانسته اند به حذف این بیماری نزدیک شوند.

در بخش دیگری از پیام دبیر کل سازمان ملل آمده است: پیشگیری و درمان مالاریا تضمین می کند کودکان بیشتری برای مدرسه رفتن، یادگیری حرفه و رشد به منظور عضو مولد جامعه بودن، به اندازه کافی سالم باشند. این امر موجب کاهش رنج بشر، باعث افزایش درآمد خانوار و کمک به توسعه اقتصادی می شود.

بان کی مون در این پیام با تاکید بر اینکه فراخون خود را برای ادامه سرمابه گذاری و تعهد سیاسی پایدار برای بهبود پیشگیری و کنترل مالاریا تکرار می کند، گفت: ما برای ادامه پیشرفت و افزایش پوشش پیشگیری موثر مالاریا نیاز به بودجه بیشتر داریم. ما نیازمند منابع بیشتر برای توسعه و ادامه اجرای برنامه های موثر رهگیری، همچنین مبارزه با افزایش مقاومت پشه در برابر حشره کش ها و مقاومت انگل ها در مقابل داروهای ضد مالاریا هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha