چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹
کد خبر: 110149

یک متخصص تغذیه با بیان این مطلب که مکمل‌های کلسیم داخلی به لحاظ کیفیت، تفاوتی با مکمل‌های وارداتی ندارد، گفت: مکمل کلسیم عمدتا از هفته 20 بارداری تجویز می‌شود و علت اصلی تجویز آن، پیشگیری از پرفشاری خون دوران بارداری است.

چرا زنان باردار باید مکمل کلسیم بخورند؟

سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه با بیان این مطلب که مکمل‌های کلسیم داخلی به لحاظ کیفیت، تفاوتی با مکمل‌های وارداتی ندارد، گفت: مکمل کلسیم عمدتا از هفته 20 بارداری تجویز می‌شود و علت اصلی تجویز آن، پیشگیری از پرفشاری خون دوران بارداری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سکینه شب بیدار با اشاره به اینکه یک زن باردار باید در روز 1200 تا 1500 میلی گرم لبنیات (4 واحد لبنیات، هر واحد معادل یک لیوان شیر یا ماست) مصرف کند، گفت: جنین برای تامین نیازهای رشد خود به کلسیم نیاز دارد و اگر این نیاز از طریق دریافت‌های غذایی تامین نشود، جنین کلسیم مورد نیاز خود را از استخوان‌های مادر می‌گیرد و در درازمدت مادر دچار پوکی استخوان می شود.

وی ادامه داد: اگر مادری به اندازه کافی لبنیات مصرف کند و نیاز کلسیم خود را از طریق مصرف مواد غذایی تامین کند، ضرورتی برای تجویز مکمل کلسیم نیست.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه بیشتر زنان ایرانی به ندرت کلسیم مورد نیاز خود را از گروه‌های غذایی تامین می‌کنند، اظهار کرد: مکمل کلسیم عمدتا از هفته 20 بارداری تجویز می‌شود و علت اصلی تجویز آن پیشگیری از پرفشاری خون دوران بارداری است.

این متخصص تغذیه افزود: مکمل‌های کلسیم سیترات بهتر از کلسیم کربنات است چرا که به آسانی قابل جذب بوده و نیازی به ترشح اسیدی معده ندارد و بین وعده‌های غذایی نیز قابل مصرف است.

شب بیدار با اشاره به اینکه دریافت مکمل‌ها با مقادیر توصیه شده هیچ مشکلی برای مادر و جنین ایجاد نمی‌کند، گفت: مکمل‌های کلسیم داخلی به لحاظ کیفیت تفاوتی با مکمل خارجی ندارد و مصرف مکمل خارجی تنها صرف هزینه بیشتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha