چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
کد خبر: 110169

«متاسفانه ما دو برابر میانگین دنیا آب مصرف می‌کنیم و باید برای اصلاح این مصرف الگوی صحیحی را بکاربگیریم/هنوز مشکل آب در تهران وجود دارد.»

سلامت نیوز: «متاسفانه ما دو برابر میانگین دنیا آب مصرف می‌کنیم و باید برای اصلاح این مصرف الگوی صحیحی را بکاربگیریم/هنوز مشکل آب در تهران وجود دارد.»

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، فرماندار تهران گفت: به واسطه بارندگی‌های اخیر وضعیت ذخایر آب تهران هنوز به مرحله‌ای نرسیده است که جیره‌بندی شود.

«عیسی فرهادی» ضمن بیان این مطلب اظهار داشت وضعیت ذخایر آبی تهران نسبت به یک ماه قبل به خاطر بارش‌های بهاره بهتر شده است امّا هنوز مشکل آب در تهران وجود دارد.

وی با بیان اینکه تا زمانی که مصرف آب بهینه انجام شود نیازی به جیره بندی نیست گفت: متاسفانه ما دو برابر میانگین دنیا آب مصرف می‌کنیم و باید برای اصلاح این مصرف الگوی صحیحی را بکاربگیریم.

فرهادی تاکید کرد: بحث استفاده صحیح از آب باید تبدیل به فرهنگ شود، و اگر چه تاکید ما روی مباحث فرهنگ سازی است امّا راهکارهایی از جمله افزایش پله‌ای قیمت آب بهای خانوارهایی که بیشتر مصرف می‌کننددر دستور کار قرار دارد، که خود می‌تواند به کاهش هر چه بیشتر مصرف آب کمک کند.

 چندی پیش معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران از احتمال کاهش فشار آب شرب تهران از اردیبهشت‌ماه، در صورت ادامه روند کنونی مصرف آب در تهران خبر داده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha