چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
کد خبر: 110171

از بین رفتن فضای سبز و باغ‌ها در تهران و جایگزینی آن با فضاهای تجاری از مواردی است که بسیاری از کارشناسان حوزه شهری و شهروندان تهرانی همواره به آن معترض بوده‌اند.

جلوی تعدی به فضای سبز گرفته شود

سلامت نیوز:از بین رفتن فضای سبز و باغ‌ها در تهران و جایگزینی آن با فضاهای تجاری از مواردی است که بسیاری از کارشناسان حوزه شهری و شهروندان تهرانی همواره به آن معترض بوده‌اند.

این اعتراضات به پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران نیز رسید و روز گذشته برخی از اعضای شورا تذکرات خود را نسبت به برخی مسائل عنوان کردند.از آن جمله علی صابری با ابراز نگرانی نسبت به از بین رفتن فضای سبز در شهرداری منطقه 5 گفت: وقتی ملکی به‌عنوان فضای سبز از مردم خریداری و بعدا به هر دلیلی، کار دیگری را روی آن انجام می‌شود، باید نسبت به آن حساسیت نشان داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان،صابری که عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز نیز هست با تاکید بر اینکه شهرداری نباید تنها در راستای سودآوری اقدام کند، این موضوع را حاوی بار حقوقی‌ای دانست که علاوه‌بر اعضای شورای شهر، مردم منطقه هم می‌توانند در این زمینه احقاق حق کنند.

مجتبی شاکری، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در ادامه نظارت بر تمامی وقایع شهر را موضوعی بسیار سخت عنوان کرد و گفت: باید سامانه نظارت به‌عنوان یکی از ابزارهای کنترلی شهر مدنظر قرار گیرد تا با دریافت تصاویر ماهواره‌ای برای کنترل تغییرات شهر در این راستا اقدام شود. به گفته او نقشه‌های ماهواره‌ای می‌توانند در مسائل مشخص نسبت به کنترل باغ‌ها و فضای شهر کمک کنند.


پس از این احمد دنیامالی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در تذکری نسبت به فضای سبز 5/7 هکتاری واقع در خیابان آیت‌الله کاشانی عنوان کرد:‌ در ابتدا گفته شد که این فضای سبز 1/7 هکتار است اما پس از بررسی این موضوع از نزدیک متوجه شدیم که این فضای سبز 5/7 هکتار مساحت دارد.


محمد حقانی، عضو کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری نیز در ادامه صحبت‌های دنیامالی گفت: زمانی که زمینی از تملک خارج شود، نباید تحت هیچ شرایطی با عنوان دیگری واگذار شود و تغییر کاربری دهد به همین دلیل باید نسبت به این موضوع و مسائل مطرح شده پیرامون آن هشدار و بررسی‌های لازم را انجام داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha