رئیس انجمن مشاوره ایران با بیان لزوم یادگیری مهارت‌های زندگی توسط همه افراد، از مدیران خواست تا برای پرسنل خود کارگاه‌های مهارت‌های زندگی و مدیریت استرس برگزار کنند.

سلامت نیوز: رئیس انجمن مشاوره ایران با بیان لزوم یادگیری مهارت‌های زندگی توسط همه افراد، از مدیران خواست تا برای پرسنل خود کارگاه‌های مهارت‌های زندگی و مدیریت استرس برگزار کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، شکوه نوابی‌نژاد با بیان خودمراقبتی به عنوان لازمه پیشگیری از ابتلا به اختلالات روانی اظهار داشت: به نظر من در رسانه‌ها و خانواده‌ها درباره خودمراقبتی‌های جسمانی به اندازه کافی صحبت می‌شود. اما خودمراقبتی روانی به دلیل درهم‌تنیدگی بعد جسمانی و روانی، بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: وقتی افراد از نظر روانی در آرامش باشند از ابتلا به بیماری‌های روان‌تنی که منشأ اصلی آن روانی است مصون می‌مانند.

رئیس انجمن مشاوره ایران گفت: امروز در دنیا و کشورهای پیشرفته تلاش می‌شود تا در درمان بسیاری از بیماری‌های جسمانی بیمار احساس خوبی داشته باشد و با امید و توکل به خدا دوران بیماریش را پشت سر بگذارد.

وی ادامه داد: اگر ما یکدیگر را دوست داشته باشیم و به هم عشق بورزیم، زندگی سالمی به لحاظ روانی خواهیم داشت. افرادی که از همکاری و همیاری دیگران در زندگی بهره‌مند و اخلاق را رعایت می‌کنند در جهت حفظ سلامت روان خود تلاش می‌کنند.

نوابی نژاد با اشاره به لزوم یادگیری مهارت‌های زندگی تصریح کرد: یکی از اقدامات اساسی که هر فردی می‌تواند در جهت سلامت روان خود داشته باشد یادگیری مهارتهای زندگی و خواندن کتاب‌ها و مشاهده لوح‌های فشرده در این زمینه است.

وی افزود: هیچ فردی از ابتلا به اختلالات روانی و علائم این بیماری‌ها مصون نیست، هر چند وراثت و محیط در ابتلا به اختلالات جسمی و روانی مؤثر است، اما خود فرد با تلاش و شرکت در کارگاه‌هایی که برای ارتقا دانش و خودآگاهی افراد در زمینه رعایت اصول بهداشت سلامت روان برگزار می‌شود، می‌تواند گامی اساسی در جهت خودایمنی و پیشگیری از ابتلا به اختلالات روانی بردارد.

این متخصص بهداشت روان، یادگیری مهارت‌های زندگی را به مثابه واکسینه شدن در برابر استرس‌های محیطی عنوان کرد و افزود: یادگیری مهارت‌های زندگی مانند واکسن می‌ماند که افراد را در برابر استرس‌ها واکسینه می‌کند.

رئیس انجمن مشاوره ایران با بیان تأثیر استرس‌های شغلی بر کاهش سلامت روان خاطرنشان کرد: بهتر است مدیران شرکت‌ها و ارگان‌ها، این کارگاه‌ها را با حضور استادان مجرب برای کارکنان خود برگزار کنند تا آنها بتوانند استرس‌های شغلی خود را شناخته و آن را مدیریت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha