چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
کد خبر: 110192

هم اکنون چشم پزشکان کاملا به کار حرفه‌ای و تخصصی جامعه اپتومتری اعتماد داشته و بدون اغراق در ارائه خدمات تخصصی به بیماران صد درصد موفق هستند.

گلایه از غربالگری تنبلی چشم کودکان توسط غیرمتخصصان

سلامت نیوز: هم اکنون چشم پزشکان کاملا به کار حرفه‌ای و تخصصی جامعه اپتومتری اعتماد داشته و بدون اغراق در ارائه خدمات تخصصی به بیماران صد درصد موفق هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد رضا محمد علی‌ها رئیس هیئت مدیره جامعه اپتومتری ایران در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه دو هزار ۷۰۰ اپتومتری در کنار چشم پزشک‌ها به ارائه خدمات درمانی می‌پردازند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان نظام پزشکی مستقلا برای مجوز دفتر کار اپتومتری را صادر کرده و وزارت بهداشت نیز اجازه تاسیس و ارائه عینک طبی به بیماران را داده است. 

 

وی با اشاره به اینکه معاینه و تشخیص بیماری‌ها، تشخیص تنبلی چشم در کودکان، تشخیص انحرافات چشمی و درمان غیر جراحی آنها از جمله وظایف جامعه اپتومتری محسوب می‌شود، افزود: با توجه به خدماتی که این گروه به نظام سلامت ارائه می‌دهند اما در بحث پزشک خانواده اسم ما نیامده و قرار دادی با اپتومتریست‌ها منعقد نمی‌شود. 
وی با بیان اینکه نحوه قرار داد با اپتومتریست‌ها در طرح پزشک خانواده مشخص نیست، تصریح کرد: از برخی نهاد‌ها گلایه‌مند هستیم چرا که در بسیاری مباحث مانند غربالگری، تنبلی چشم در کودکان زیر ۵ سال از افراد غیر متخصص استفاده می‌کنند.
 به گفته وی عدم عقد قرار داد با بیمه پایه نیز جهت ویزیت معضل دیگری است که اپتومتریست‌ها با آن مواجه هستند. 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha