پزشکان در یک بررسی جدید دریافتند داروی مورد استفاده برای درمان بیماری چشمی آب‌سیاه می‌تواند برای افرادی که بر اثر چاقی بینایی‌شان را از دست داده‌اند، مفید باشد.

تاثیر داروی آب‌سیاه بر درمان اختلال بینایی ناشی از چاقی

سلامت نیوز: پزشکان در یک بررسی جدید دریافتند داروی مورد استفاده برای درمان بیماری چشمی آب‌سیاه می‌تواند برای افرادی که بر اثر چاقی بینایی‌شان را از دست داده‌اند، مفید باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پزشکان در این بررسی به کارایی داروی کم‌هزینه «آستازولامید» در زنان و مردان مبتلا به عارضه‌ای تحت عنوان «فشارخون داخل جمجمه ایدیوپاتیک» پرداختند. طبق گفته این محققان، این اختلال در اصل بر زنان چاق در سن باروری تاثیر می‌گذارند و پنج تا 10 درصد زنان مبتلا به آن از اختلالات بینایی رنج می‌برند.

در این مطالعه که حدود 161 زن و مرد مبتلا به فشارخون داخل جمجمه ایدیوپاتیک و ضعف بینایی خفیف حضور داشتند مشخص شد افزودن داروی آستازولامید به برنامه کاهش وزن آنان که همراه با کاهش مصرف کالری، نمک و افزایش انجام فعالیت‌های ورزشی بود، قدرت بینایی را در این افراد افزایش می‌دهد.

همچنین مشخص شد قدرت بینایی افرادی که از این دارو مصرف کرده‌ بودند پس از گذشت شش ماه نسبت به افرادی که از شبه دارو استفاده کرده بودند دو برابر شده بود.

دکتر «میشل وال» از دانشگاه آیووا آمریکا گفت: نتایج مطالعات ما نشان می‌دهد داروی آستازولامید می‌تواند قدرت بینایی را در زنان مبتلا به فشارخون داخل جمجمه ایدیورپاتیک که رژیم غذایی مناسبی نیز دنبال می‌کنند، حفظ کند.

فشارخون داخل جمجمه ایدیوپاتیک زمانی بروز می‌یابد که فشار فزاینده‌ای در فضای مملو از مایع داخل و اطراف مغز موجب ورم و آسیب اعصاب بینایی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha