چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶
کد خبر: 110210

یک زن آلمانی دچار عارضه‌ای شبیه به سرمازدگی شده است که بینی، گوش‌ها و پاهایش را حتی هنگامی که در معرض درجه حرارت بسیار پایین قرار نگرفته است، مبتلا می‌کند.

سلامت نیوز:یک زن آلمانی دچار عارضه‌ای شبیه به سرمازدگی شده است که بینی، گوش‌ها و پاهایش را حتی هنگامی که در معرض درجه حرارت بسیار پایین قرار نگرفته است، مبتلا می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین ،بر روی پوست این زن مناطقی سیاه رنگ که از بافت پوستی مرده تشکیل شده است، در طول چند روز پدیدار شده است.در طول این روزها دستگاه گرم‌کننده خانه این زن برای چند روزی خراب شده بود، و درجه حرارت محیط بیرون تا 10 درجه سلسیوس پایین آمده بود.

پزشکان تشخیص دادند که این زن دچار نوعی بیماری خود ایمنی است که بوسیله سرما برانگیخته می‌شود.این زن میزان بالایی از پادتن‌ها یا آنتی‌بادی‌هایی را در خونش داشت که "آگلوتینین‌های سرد" (cold agglutinin) نامیده می‌شوند.

در اغلب افراد میزان پایینی از این آگلوتینین‌های سرد در خون وجود دارند که به پاسخ بدن به عفونت یاری می‌رسانند.هنگامی که میزان آگلوتینین‌های سرد در خون بیش از حد بالا باشد، این پادتن‌ها باعث می‌شوند سلول‌های قرمز خون به هم بچسبند و به صورت توده‌هایی درآیند که جریان خون به انگشتان دست، بینی، گوش و انگشتان پا را بند می‌آورند، و در نتیجه علائمی ایجاد می‌کنند که شبیه به سرمازدگی است.

پزشکان پوست آسیب‌دیده این زن را برداشتند و او را با داروهایی که مانع از لخته شدن خون می‌شوند، درمان کردند. او همچنین تحت درمان با "پلاسمافرز"، شیوه‌ای برای پاک کردن خون از این پادتن‌ها، قرار گرفت و به او گفته شد که از خودش را در مقابل سرما محافظت کند. به گفته پزشکان علائم بیمار در حال حاضر بهبود پیدا کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha