چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳
کد خبر: 110214

وزیر بهداشت با اشاره به تشکیل کارگروهی برای بررسی امواج و پارازیت‌ها در کشور گفت: شخص رئیس جمهوری پیگیر این موضوع است اما اختلاف نظری برای میزان این امواج و اندازه‌گیری پارازیت در نقاط مختلف وجود دارد.

اختلاف‌نظر درباره اندازه‌گیری دقیق پارازیت‌ها

سلامت نیوز: وزیر بهداشت با اشاره به تشکیل کارگروهی برای بررسی امواج و پارازیت‌ها در کشور گفت: شخص رئیس جمهوری پیگیر این موضوع است اما اختلاف نظری برای میزان این امواج و اندازه‌گیری پارازیت در نقاط مختلف وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،حسن قاضی‌زاده هاشمی گفت:کارگروهی برای بررسی امواج و پارازیت‌ها در کشور تشکیل شده و مشغول به کار است.

وی با اشاره به اینکه اندازه‌گیری‌ها خیلی وقت است که آغاز شده ادامه داد: اما اختلاف نظری برای میزان این امواج و اندازه‌گیری پارازیت در نقاط مختلف وجود دارد.

وزیر بهداشت گفت: پارازیت‌ها در همه کشورها وجود دارند اما در مورد اینکه چه مقدار از پارازیت‌ها مضر است، استاندارد بین‌المللی برایش تعریف شده است و باید طبق آن اندازه‌گیری انجام شود.

وزیر بهداشت گفت: طبق این اندازه‌گیری که درحال انجام است، مشخص می‌شود که میزان پارازیت در کشور بیش از استانداردها بوده یا کمتر از آن است.

هاشمی ادامه داد: در مکان‌هایی که میزان امواج زیر استاندارد است اعتراض بر این است که نکند دستگاه اندازه‌گیری دقیق نباشد.

وی گفت: در حال حاضر دستگاه اندازه‌گیری پارازیت‌ها در کشور وجود دارد و به غیر از وزارت بهداشت، وزارت ارتباطات، سازمان انرژی اتمی و سازمان محیط زیست، گروه‌هایی که در این موضوع دخالتی ندارند به عنوان دستگاه‌های بی‌طرف، میزان پارازیت‌ها را اندازه‌گیری می‌کنند.

وزیر بهداشت گفت: اختلاف نظری که وجود دارد بر روی میزان اندازه‌گیری دقیق پارازیت‌ها است، در غیر این صورت کار به خوبی پیش می‌رود و حتی شخص رئیس جمهوری پیگیر این موضوع است و بارها در این رابطه با مسئولان امر صحبت کرده است.

هاشمی گفت: مطمئن باشید از آن بخشی از پارازیت‌ها که به سلامت مردم آسیب می‌رساند حتماً پیشگیری خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha