سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 11027

محققان آمریکایی ادعا می کنند که سطوح بالای "هورمون گرسنگی" به نام "گریلین" اثر ضد افسردگی دارد.

به گزارش پایگاه اینترنتی بی.بی.سی. نیوز، متوقف کردن واکنش بدن نسبت به هورمون گریلین به عنوان راهی برای کاهش وزن در نظر گرفته می شود اما این کار می تواند آثار روانی ناخواستةای داشته باشد.
مطالعه محققان که در مجله "علوم عصبی نیچر" منتشر شده است همچنین نشان داد، موش هایی که در بدن آنها سطوح بالایی از این هورمون وجود دارد، علائم کمتری از افسردگی و اضطراب از خود نشان می دهند.
هورمون گریلین که توسط معده خالی ترشح می شود، از طریق گردش خون به مغز انتقال می یابد و در آنجا احساس گرسنگی ایجاد می شود.
به گفته دکتر جفری زیگمن، یک اثر نامطلوب بالا بودن میزان این هورمون در بدن انسان، افزایش جذب غذا و بالا رفتن وزن بدن است.
محققان معتقدند که درمان با استفاده از خود این هورمون - یا دارویی که برای از بین بردن تاثیرات آن طراحی شده باشد -- می تواند هم به افرادی که کم غذا می خورند مانند بیماران سرطانی و هم به افرادی که زیاد غذا می خورند کمک کند.
با این وجود وی اعلام کرد ،لازم است آزمایش های بیشتری انجام شود تا بتوان تایید کرد هورمونی که در معده ترشح می شود می تواند روی مغز اثر گذاشته و وضعیت روانی شخص را تحت تاثیر قرار دهد.
وی گفت، نقش گریلین در روده و در مغز احتمالا کاملا متفاوت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha