عضو فراکسیون محیط زیست مجلس با اعلام اینکه اعتبار کاهش ریزگردها در سال 93 در هوای پاک و کاهش آلودگی هوا دیده شده است، گفت: شدت ریزگرد ها در سال 93 در صورت انجام اقدامات صحیح کاهش پیدا می کند.

اعتبار کاهش ریزگردها از بودجه هوای پاک تامین می شود

سلامت نیوز: عضو فراکسیون محیط زیست مجلس با اعلام اینکه اعتبار کاهش ریزگردها در سال 93 در هوای پاک و کاهش آلودگی هوا دیده شده است، گفت: شدت ریزگرد ها در سال 93 در صورت انجام اقدامات صحیح کاهش پیدا می کند.

مقداد نجف نژاد در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه حل مشکل ریزگردها نیاز به کار ریشه ای دارد، اظهار داشت: حل مشکل ریزگردها به طور اساسی نیاز به مشارکت و تصمیم گیری چند کشور دارد تا برای سلامت جامعه اقدام جدی انجام شود.


عضو فراکسیون محیط زیست مجلس ادامه داد: متاسفانه در سال های گذشته در نیمه اول سال تعدادی از استان های کشور و حتی تهران با وجود ریزگردها دچار مشکلات جدی شده اند اما هنوز اقدام جدی در این رابطه انجام نشده است.


وی خاطرنشان کرد: هر چند که برای مقابله با ریزگردها دیر شده است اما اگر از الان به فکر نباشیم و در رابطه با مسایلی که پیش می آید اقدامی انجام ندهیم مشکلات چندبرابر می شود.


این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه چه میزان اعتبار برای کاهش ریزگردها در سال 93 در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: برای مقابله با ریزگردها و اقدامات آن اعتباری که دیده شده در بودجه هوای پاک است که باید برای این مساله نیز در نظر گرفته شود.


نجف نژاد با بیان اینکه مقابله با پدیده گرد و غبار در سازمان محیط زیست نیازمند حرکت جهادی است، تصریح کرد: البته برای مقابله با پدیده ریزگردها کمیته ملی و دبیرخانه در سازمان محیط زیست تشکیل شده است.


گفتنی است ضیاء الدین شعاعی مدیر ملی مقابله با پدیده گرد و غبار اخیرا با بیان اینکه بر اساس اطلاعات سازمان هواشناسی در سال 93 شدت ریزگردها کمتر از سال گذشته خواهد بود گفت: بارش‌ها در عراق 70 درصد افزایش یافته است و برنامه‌های مدونی برای مقابله با گرد و غبار در این کشور پیش بینی شده است؛ بنابراین می‌توانیم پیش بینی کنیم که شدت ریزگردها امسال کمتر از سال گذشته خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha