نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه دولت نهم و دهم در اجرای اصل 29 قانون اساسی اشتباه کرد، گفت: متاسفانه در حال حاضر پوشش بیمه‌ای کاملی در کشور وجود ندارد و کسانی هم که تحت پوشش بیمه هستند تعریف مشخصی از خدمات آن ندارند؛ در حالی که بیمه پایه باید تقویت شود و تمامی مردم جامعه تحت پوشش آن قرار بگیرند.

سلامت نیوز: نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه دولت نهم و دهم در اجرای اصل 29 قانون اساسی اشتباه کرد، گفت: متاسفانه در حال حاضر پوشش بیمه‌ای کاملی در کشور وجود ندارد و کسانی هم که تحت پوشش بیمه هستند تعریف مشخصی از خدمات آن ندارند؛ در حالی که بیمه پایه باید تقویت شود و تمامی مردم جامعه تحت پوشش آن قرار بگیرند.

عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با ایسنا،گفت: در بحث بیمه همگانی و لزوم اجرای آن با توجه به اصل 29 قانون اساسی، که در آن دولت مکلف است همه افراد جامعه را تحت پوشش بیمه قرار دهد، اشتباهی جبران ناپذیر از سوی دولت های نهم و دهم صورت گرفت، ولی در حال حاضر با روی کار آمدن دولت جدید، یکی از اولویت های بهداشت جامعه و همچنین دغدغه های مجلس و دولت از اول اردیبهشت ماه سال جاری در حال اجراست.

وی همچنین بیمه همگانی را متعلق به همه افراد جامعه دانست و خاطرنشان کرد: این اقدام در کشورهای دیگر انجام شده است و خوشبختانه ما نیز درحال اجرای آن هستیم، درهمین راستا باید بسته بیمه پایه تعریف شود و خدمات آن که از نیازهای اصلی و ضروری افراد است را مورد پوشش قرار دهیم و در موارد دیگر نیز بیمه تکمیلی برای افراد در نظر گرفته شده است.

این عضو کمسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: در سال جاری مرز بین بیمه پایه و بیمه تکمیلی را مشخص می کنیم و تلاش داریم بیمه پایه را به سطحی برسانیم که تمامی مردم تحت پوشش آن باشد و نیازهای اصلی و اساسی آنها را نیز جواب دهد.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاکید بر ضرورت پوشش بیمه همگانی مردم افزود: متاسفانه در حال حاضر پوشش بیمه‌ای کاملی در کشور وجود ندارد و کسانی هم که دارای پوشش بیمه‌ای هستند تعریف مشخصی از میزان و نوع خدمات آن ندارند در حالی که بیمه پایه باید تقویت شود تا در نتیجه ی آن به عدالت نزدیک ‌شویم.

رستمیان در پایان با اشاره به این‌که بعضی اهداف مورد نظر در برنامه پنجم در سیاست‌های ابلاغی حوزه سلامت نیز مورد تاکید قرار گرفته است، ابراز کرد: اکنون که سیاست‌های حوزه سلامت از سوی رهبری ابلاغ شده، وظیفه وزارت‌خانه‌های مرتبط در امر سلامت است که اهداف گفته شده را اجرایی کنند، یعنی راهکار اجرا و فعالیت اجرایی را تدوین کرده و سپس براساس آن پیش روند. در زمینه قانون‌گذاری نیز در مواردی که نیاز باشد مجلس هم حمایت کرده و هم نظارت می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha