یک متخصص طب ورزش، ورزش را عامل موثری در به تاخیر انداختن پیری زودرس عنوان کرد.

پیری زودرس را با ورزش به عقب بیندازید

سلامت نیوز: یک متخصص طب ورزش، ورزش را عامل موثری در به تاخیر انداختن پیری زودرس عنوان کرد.

دکتر بهزاد حیدرپور در گفت وگو با ایسنا، عنوان کرد: اهمیت ورزش در افراد سالم و حتی بیمار کاملا مشخص شده، به طوری که تنها در برخی موارد خاص که توسط پزشک تشخیص داده شود ورزش کردن توصیه نمی‌شود.

به گفته این متخصص طب ورزش، ورزش بر فیزیولوژی بدن تاثیرات شناخته شده‌ای دارد، به طوری که انجام آن باعث بهبود عملکرد کلیه‌ها و کبد شده، خونرسانی به مغز و سایر ارگانها را نیز افزایش می دهد.

حیدرپور افزود: اگرچه برای افراد سالم نسخه ورزشی تقریبا مشابهی وجود دارد، اما در بیماران بسته به نوع بیماری و شرایط فرد نسخه ورزشی اختصاصی تجویز می‌شود.

این متخصص طب ورزش، ورزش‌های هوازی مانند پیاده روی با سرعت متوسط، دویدن ملایم، ورزشهای آبی و ورزشهای راکتی را بهترین نوع ورزش برای سلامتی همه افراد عنوان کرد.

حیدرپور با بیان اینکه فاکتورهای مختلفی در تامین سلامت انسان نقش دارند، گفت: شیوه زندگی سالم عمدتا در گرو داشتن تغذیه سالم و ورزش مناسب است.

وی خاطرنشان کرد: داشتن تغذیه سالم و انجام ورزش مناسب علاوه بر پیشگیری از بیماری‌های قلبی و مغزی از پیری زوردرس و استهلاک اندام نیز پیشگیری خواهد کرد.

این متخصص طب ورزش تصریح کرد: در همین راستا توصیه می شود از دو سالگی به بعد ورزش انجام شده و تا سنین بالاتر و حتی کهنسالی نیز این کار ادامه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: افراد بیمار حتما با مشاوره پزشک متخصص اقدام به انجام حرکات ورزشی کنند، زیرا به طور مثال خم و راست شدن‌های شدید در افرادی که دچار پوکی استخوان شده اند به سلامت ستون فقرات آنها آسیب می زند.

حیدرپور با ابراز تاسف از اینکه زنان جامعه کمتر به موضوع ورزش اهمیت می دهند، گفت: این در حالی است که زنان به لحاظ جنسی در معرض یک سری بیماریهای شناخته شده مانند پوکی استخوان و اختلالات متابولیک مانند دیابت و مشکلات تیروئیدی هستند و ورزش می تواند به عنوان عامل تنظیم کننده متابولیک، بدن زنان را از بسیاری خطرات محافظت کند.

این متخصص طب ورزش از تمامی زنان خواست تا حتما ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha