سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص کمبود تخت های بیمارستانی برای بیماران روانپزشکی گفت: در حال حاضر بیش از 7 هزار تخت بیمارستانی روانپزشکی در بیمارستان های دولتی وجود دارد و ما با کمبود تخت بیمارستانی برای این بیماران روبرو هستیم.

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص کمبود تخت های بیمارستانی برای بیماران روانپزشکی گفت: در حال حاضر بیش از 7 هزار تخت بیمارستانی روانپزشکی در بیمارستان های دولتی وجود دارد و ما با کمبود تخت بیمارستانی برای این بیماران روبرو هستیم.

محمد حسین قربانی در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: در هنگام بودجه ریزی سال 93 مجلس حرکت ویژه ای برای حوزه بهداشت و درمان انجام داد به طوری که یک درصد از ارزش افزوده به میزان 3300 میلیارد تومان علاوه به بخش سلامت به پوشش بیمه ای افراد نیز اختصاص پیدا کرد.
وی ادامه داد: با اعتباراتی که امسال به حوزه بهداشت و درمان اختصاص پیدا می کند باید، بیمه روستاییان، عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت و اطراف کلانشهرها و در نهایت تجهیز بیمارستان های محروم و نیازمند تأمین شود.
این نماینده مجلس با بیان اینکه درمان بیماران روانپزشکی با مشکل روبروست، خاطرنشان کرد: این دسته از بیماران با مشکلات عمده ای برای درمان خود مواجه هستند، از طرفی بیمه این افراد نیز با مشکل روبروست که روسای دانشگاه های علوم پزشکی در سراسر کشور باید بر اساس نیاز، به رفع مشکلات بیماران روانپزشکی برای اجرای عدالت در سلامت اقدام کنند.
وی با بیان اینکه روزانه بر تعداد بیماران روانی نیازمند بستری افزوده می شود، تصریح کرد: کمبود تخت خالی به خصوص در بیمارستان های دولتی این بیماران را در صف انتظار بستری شدن قرار داده است و موجب شده تا با کمبود تخت برای این بیماران روبرو شویم.
قربانی در ادامه با بیان اینکه بیماران روانپزشکی هزینه های سنگینی برای درمان پرداخت می کنند، افزود: به همین دلیل نقش حمایتی بیمه ها به خصوص بیمه های تکمیلی در پوشش دهی درمانی این دسته از بیماران بسیار ضروری است. یکی از برنامه هایی که در دستور کار داریم موضوع خدمات پیشگیری اختلالات روانی است که باید گسترش بیشتری پیدا کند و در نهایت از تعداد افراد مبتلا کاسته شود.
به گفته پانا، بر اساس گفته های مسئولان وزارت بهداشت بر اساس مصوبه موجود این وزارت خانه، 10 درصد تخت های بیمارستانی کشور به خدمات روانپزشکی اختصاص یابد که متاسفانه در حال حاضر کمتر از 40 درصد بیمارستان های دولتی، 10 درصد تخت های خود را به بیماران روانی اختصاص داده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha