شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
کد خبر: 110314

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت اعلام کرد: خودمراقبتی موجب کاهش 50 درصدی غیبت از محل کار می شود.

کاهش 50 درصدی غیبت از محل کار با خودمراقبتی

سلامت نیوز: سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت اعلام کرد: خودمراقبتی موجب کاهش 50 درصدی غیبت از محل کار می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر شهرام  رفیعی فر گفت: مطالعات نشان داده است که خودمراقبتی افراد، موجب کاهش 40 درصد مراجعات به پزشکان عمومی، کاهش 17 درصدی مراجعه به پزشکان متخصص و 50 درصد مراجعه به اورژانسها، 50 درصد کاهش بستری در بیمارستانها و 50 درصد کاهش روزهای غیبت از محل کار می شود.

وی افزود: اپیدمی بیماریهای مزمن از جمله بیماری های غیرواگیر در جهان رو به گسترش است. به طور تخمینی تا سال 2030 بروز بیماریهای مزمن در جمعیت بالای 65 سال بیش از دو برابر می شود.

رفیعی فر در ادامه اظهار داشت: مراقبت از بیماریهای مزمن 60 درصد از روزهای بستری در بیمارستانها را تشکیل می دهد. 60 درصد مرگ و میرها در جهان به دلیل اپیدمی بیماریهای غیرواگیر است.

خودمراقبتی 8 هزار ساعتی دیابتی ها در سال

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: اهمیت خودمراقبتی در بیماریهای مزمن وقتی بیشتر مشخص می شود که بدانیم یک بیمار دیابتی در طول یکسال تنها 3 ساعت در تماس با پزشکان و سایر حرفه های مربوط به بهداشت و درمان بوده ولی در مابقی 8 هزار و 757 ساعت سال خود بیمار مسئول مراقبت از خود است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha