وزیر بهداشت گفت: تلاش ما این است که هزینه های پرداختی مردم در بخش های بستری و نه سرپایی، کاهش یابد.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت گفت: تلاش ما این است که هزینه های پرداختی مردم در بخش های بستری و نه سرپایی، کاهش یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه همایش بهار سلامت و رسانه ها در جمع خبرنگاران افزود: در بخش زایمان طبیعی، رسانه ها و تیم سلامت در اطلاع رسانی محسنات این نوع زایمان و مخاطرات سزارین کوتاهی کرده اند.

وی با اشاره به این که کشور ما رکورد دار زایمان به روش سزارین در دنیاست، افزود: در این زمینه هم به دلیل سیاست های حمایتی از جمعیت و هم به دلیل کاهش شیب میزان سزارین در کشور، بسته خدمتی توسط وزارت بهداشت تعریف شده است.

به گفته دکتر هاشمی، جامعه پزشکی موظف به هدایت مردم در انتخاب بهترین مسیر در زمینه زایمان هستند. البته بحث تشویق بیمار توسط پزشک به انجام سزارین را نباید نادیده گرفت ولی بالاخره ناچاریم به سمت مسیر درست حرکت کنیم و این کار نیاز به حوصله و فرهنگ سازی دارد.

دکتر هاشمی تاکید کرد: در این زمینه نیاز به سیاست های تشویقی نیز هست و یکی از مشوق های مهم در این زمینه اصلاح میزان پرداخت ها است که رقم آن در بیمارستان های دولتی بسیار متفاوت است.

به گفته دکتر هاشمی البته رسیدن به این هدف کار راحتی نیست و نباید انتظار داشت در دو سه هفته آینده به تحقق بپیوندد ولی در سه تا چهارماه آینده حتما شاهد اصلاح پرداخت ها خواهیم بود. در قدم اول 80 تا 90 درصدی که مردم خارج از لیست پرداخت می کنند را باید اصلاح کنیم.

وزیر بهداشت در ادامه خاطرنشان کرد: نقش رسانه ها در انعکاس امور مربوط به حوزه سلامت می تواند هم مثبت و هم منفی باشد. البته خوشبختانه رسانه های ما کمک زیادی به دیده شدن مشکلات مردم کرده اند.

به گفته دکتر هاشمی رسانه ها می توانند در حساس کردن مسئولان نیز نقش مهمی ایفا کنند.

وی با بیان این که در مورد یارانه ها هدف دولت و شخص رییس جمهور این بود که قانون اجرا شود، گفت: از آنجا که قانون مکلف کرده بود که باید برای تشخیص نیازمندان ثبت نام صورت گیرد، دولت این اهتمام را کرد و دست مردم را برای اعمال نظر آزاد گذاشت . البته هر کس که بخواهد در هر مرحله ای می تواند از ثبت نام خود انصراف دهد.

به گفته دکتر هاشمی دولت از زمانی که مرحله دوم هدفمندی اجرا شود، به حوزه بهداشت و درمان توجه ویژه ای مبذول خواهد داشت. در این زمینه بسته های خدمتی وزارت بهداشت باید جداگانه تعریف شوند.

وی با اشاره به این که ما هنوز در مناطق محروم از نظر وضعیت بهداشت و درمان مشکلات زیادی داریم، گفت: هنوز این مناطق از نظر تعداد پزشک، پرستار و تجهیزات و تخت های بیمارستانی و بستری مشکلات زیادی دارند. امیدواریم این مشکلات تقلیل پیدا کنند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: همکاران ما باید هر کدام در حوزه خود اطلاع رسانی کنند و مسائل مربوط به بهداشت و درمان را به وزارت بهداشت واگذار کنند. ضمن این که توقعات مردم در بخش بهداشت و درمان بسیار زیاد است و نباید امیدواری واهی در این زمینه ایجاد کرد. مردم علاقه دارند اگر قولی به آنها می دهیم، حتما به آن عمل کنیم و شاید بهتر باشد در حوزه سلامت اگر قولی قرار است داده شود، مردم آن را از زبان شخص من بشنوند.

وی افزود: مسلما اگر گام هایمان را بلندتر برداریم، از حمایت بیشتر مجلس شورای اسلامی و دولت نیز برخوردار خواهیم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha