یک متخصص قلب و عروق با بیان این که یکی از عوامل اصلی سکته های قلبی استفاده از دخانیات است، می گوید: دخانیات تنها به معنی سیگار نیست بلکه مصرف توتون به هر شکلی می توانند منجر به بیماری قلبی شود.

چرا سیگاری‌ها بیشتر در معرض سکته قلبی هستند؟

سلامت نیوز : یک متخصص قلب و عروق با بیان این که یکی از عوامل اصلی سکته های قلبی استفاده از دخانیات است، می گوید: دخانیات تنها به معنی سیگار نیست بلکه مصرف توتون به هر شکلی می توانند منجر به بیماری قلبی شود.

دکتر سید هاشم سزاوار در گفتگو با سلامانه، اظهار می‌کند: اما در مورد این سوال که چرا سیگار باعث سکته های قلبی می شود، باید گفت مطالعات نشان داده افراد سیگاری خون غلیظ تری دارند همچنین این افراد سطح اکسیژن خونشان کاهش می یابد، سیستم انعقادی خون این افراد از سایرین فعال تر است.

وی ادامه می دهد: تاثیر سیگار بر چربی خون نیز منفی است یعنی سیگار منجر می شود سطح چربی خون خوب این افراد کاهش یابد از طرفی ابتلا به فشار خون بالا بسیار  مشخص است. به طوری که مصرف دخانیات منجر به افزایش ضربان قلب و افزایش فشار خون می شود.

وی با اشاره به این که سیگار ابتلا به تصلب شرائین را هم در پی دارد که این امر خود سکته های قلبی را تسهیل می کند، توضیح می دهد: یکی از عوامل بسیار مهم در سکته قلبی جوان ها، همین سیگار است.

به گفته این متخصص قلب و عروق بعضی از مردم این باور را دارند که چون تعداد کمی سیگار می کشند، احتمال ابتلای آنها به سکته قلبی کمتر است. به هر حال هر چقدر تعداد مصرف سیگار بیشتر شود، خطر هم بیشتر خواهد بود ولی گه گاه حتی یک نخ سیگار در روز می تواند منجر به سکته قلبی شود.

وی در پایان خاطرنشان می کند: فراموش نکنیم که اگر امروز سیگار را کنار بگذاریم، در یک بازده زمانی دو یا سه ساله، شانس ابتلا به سکته قلبی در حد کسانی می شود که هیچ وقت سیگار نکشیده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha