روانشناسان آلمانی از افزایش بی‌سابقه شمار مبتلایان به اختلال‌های روانی و عاطفی در کشورهای صنعتی خبر دادند.

شیوع اختلالات عاطفی و روانی در جوامع صنعتی

سلامت نیوز: روانشناسان آلمانی از افزایش بی‌سابقه شمار مبتلایان به اختلال‌های روانی و عاطفی در کشورهای صنعتی خبر دادند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، «یورگن مارگرف» از متخصصان انجمن روان‌شناسی آلمان گفت: شمار مبتلایان به اختلال‌های عاطفی و روانی نظیر افسردگی و اضطراب در کشورهای صنعتی در حال افزایش است و این رشد نگران‌کننده به تغییرات قابل‌توجه در اهداف شخصی در جوامع وسیع‌تر نسبت داده می‌شود.

مارگرف همچنین به اطلاعات جالبی اشاره کرد که نشان می‌دهد تغییراتی در بسیاری از مناطق جهان همراه با مشاهده افزایش موارد ابتلا به اختلال خودشیفتگی در مقایسه با 20 سال گذشته رخ داده است. به گفته روانشناسان، این امر نشان‌دهنده حرکت در جامعه‌ای وسیع‌تر از اهداف درونی به بیرونی از جمله ارتقاء جایگاه‌های اجتماعی و توجه به مادیات و پول و در عوض کاهش توجه به روابط انسانی و معنویات است.

این روانشناس افزود: احساسات مثبت برای رفاه و آسایش روانی و ذهنی مهم هستند و به افزایش نرخ امید به زندگی تا بیش از 10 سال منجر می‌شوند. بنابراین فعالیت‌ها و رفتارها و حتی تفکرات مثبت روزانه برای مردم به ویژه با رشد جوامع صنعتی و ماشینی ضروری است.

به گفته وی، انسان‌ها باید برای سلامت روان سه برابر احساسات منفی، روابط و احساسات مثبت را در طول روز تجربه کنند و در صورتی که این اتفاق رخ ندهد افزایش موارد ابتلا به افسردگی دور از انتظار نیست.

 افزایش قابل توجه در مصرف داروهای ضداسترس و ضدافسردگی نمی‌تواند تغییرات دائمی را به همراه داشته باشد. نتایج برخی تحقیقات نشان می‌دهد این داروها می‌توانند تنها تأثیرات کوتاه‌مدتی داشته باشند یا در طولانی‌مدت عوارض جانبی جدی برجای گذارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha