سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 11035

نتایج یك پژوهش جدید نشان داد: نوعی تركیب موجود در دانه‌های كاكائو می‌تواند سرعت رشد تومورهای سرطانی را در انسان كاهش داده و سرعت تخریب این تومورها را شدت بخشد.

مطالعات آزمایشگاهی نشان می‌دهد كه این ماده شیمیایی موجود در كاكائو باید به لحاظ قابلیت آن در امر پیشگیری و حتی درمان سرطان مورد بررسی و مطالعه بیشتر قرار گیرد.

پژوهشگران مركز پزشكی دانشگاه جوج تاون كه این مطالعات را انجام داده‌اند، خاطرنشان كردند: همه ما شنیده‌ایم كه خوردن شكلات برایمان مفید است و تحقیق اخیر با ارائه دلیل نشان می‌دهد كه این تاثیر واقعی است.

این ماده شیمیایی كه برگرفته از تركیبی در دانه كاكائو است، GECGC نام دارد.


مین كیم دانشمند محقق و نویسنده اصلی این تحقیق در دپارتمان انكولوژی در مركز سرطان فراگیر لومباردی در این باره گفت: پژوهشگران در این بررسی‌ها تشریح كرده‌اند كه چطور چهار سلول مختلف سرطانی انسان در 16 آزمایش نسبت به این ماده شیمیایی حساسیت نشان داده‌اند.

بیشترین واكنش مربوط به دو نوع مختلف سرطان روده بوده است؛ به طوری كه رشد تومورها تا 50 درصد كاهش یافته و بیشتر سلولهای سرطانی تخریب شدند.

گفتنی است، ماده شیمیایی كه به طور مصنوعی از تركیب موجود در شكلات تهیه شده در این آزمایشات روی سلولهای سالم تاثیری نداشته است.

این ماده شیمیایی بی خطر است و ساختاری شبیه به یك محصول طبیعی در دانه‌ها كاكائو را دارد.


در این مطالعات دانشمندان اثرات دوزهای مختلفی از GECGC را روی خطوط سلولهای سرطانی آزمایش كردند و به نتایج فوق دست یافته‌اند.

این تحقیق در مجله «سل سایكل» منتشر شده است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha