شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
کد خبر: 110351

یک جراح و متخصص بیماری‌های زنان با تاکید بر اینکه آموزش روابط جنسی و پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی به جامعه بهترین نوع خود مراقبتی است، گفت: زوج‌های جوان با مطالعه مسائل بهداشتی و روابط جنسی سالم می‌توانند از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کنند.

پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی با روابط جنسی سالم

سلامت نیوز: یک جراح و متخصص بیماری‌های زنان با تاکید بر اینکه آموزش روابط جنسی و پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی به جامعه بهترین نوع خود مراقبتی است، گفت: زوج‌های جوان با مطالعه مسائل بهداشتی و روابط جنسی سالم می‌توانند از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر الهه رجایی  با اشاره به اینکه سوزش، خارش و ترشحات غیرطبیعی در زمان مقاربت از مهمترین علائم عفونت در دستگاه تناسلی است، گفت: اگر یکی از زوجین در هنگام مقاربت با این علایم غیرطبیعی مواجه شد با مراجعه به پزشک و مشاور زناشویی می‌تواند از بروز بسیاری از بیماری‌های مقاربتی جلوگیری کند.

این جراح و متخصص بیماری‌های زنان گفت: زوج‌های جوان با مطالعه در مورد بهداشت روابط جنسی سالم می‌توانند از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کنند.

وی با بیان این مطلب که خود مراقبتی قبل از دوران بارداری به امکان بارداری سالم کمک می‌کند، گفت: نارسایی کلیه و کبد، دیابت، بیماری‌های مزمن قلبی عروقی، اختلالات انعقادی و صرع از بیماری‌هایی است که باید پیش از بارداری درمان شود و طی بارداری تحت کنترل قرار گیرد. با آموزش و خود مراقبتی ماهیانه قبل از زایمان می توان دوران بارداری سالم‌تری برای مادر و جنین به وجود آورد.

وی یادآور شد: اختلالات تیروئید آن دسته بیماری‌هایی هستند که باید برای درمان و کنترل آن پیش از بارداری اقدام کرد چرا که این دسته از اختلالات می‌توانند بر روند تکامل جنین اثرات نامطلوبی بر جای گذارند.

این جراح بیماری‌های زنان، مصرف کافئین قبل از دوران بارداری را مخرب دانست و افزود: مصرف زیاد کافئین می تواند توانایی جذب آهن را کاهش دهد. همچنین تغذیه نامناسب، سوء تغذیه، عدم مصرف پروتئین و سبزیجات به میزان کافی قبل از دوران بارداری و در طول این دوران، خطر آسیب رساندن به جنین را افزایش می‌دهد.

وی ورزش قبل از بارداری و پیاده روی روزانه در دوران بارداری را در سلامت مادر و نوزاد موثر دانست و در پایان خاطرنشان کرد: با آموزش‌های مناسب توسط پزشک و مراجعه منظم به مشاور نه تنها می‌توان دوران بارداری سالم‌تری داشت بلکه می‌توانیم مادران، نوزادان و در آینده کودکان سالم‌تری در جامعه داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha