شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷

کمبود خواب موجب افزایش خواب عمیق می‌گردد، همچنین فعالیت سنگین بدنی هم مدت خواب را بیشتر می‌کند و هم میزان خواب عمیق در شب بعد از فعالیت بدنی و فکری را افزون می‌سازد.

سلامت نیوز: کمبود خواب موجب افزایش خواب عمیق می‌گردد، همچنین فعالیت سنگین بدنی هم مدت خواب را بیشتر می‌کند و هم میزان خواب عمیق در شب بعد از فعالیت بدنی و فکری را افزون می‌سازد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، خسرو صادق نیت رئیس کلینیک خواب بیمارستان بهارلو گفت: خواب ۳ مرحله اساسی دارد. یک مرحله خواب سبک، یک مرحله خواب سنگین و مرحله آخر رویا است و البته هر کدام از این مراحل قسمت بندی‌های خاص خود را دارد. 


وی افزود: مراحل خواب در دوره‌های یک ساعت یا یک ساعت و نیم تکرار می‌شود به عبارت دیگر ۷ تا ۸ ساعت خواب شبانه ما خود به ۴ یا ۵ دوره ۱ ساعت یا ۱ ساعت و نیم تقسمیم می‌شود و هر کدام از این دوره‌ها ۳ مرحله دارد و در هر خواب به طور متوسط ۴ یا ۵ بار رویا می‌بینیم که ممکن است این رویا‌ها درخاطر نماند. 
صادق نیت تصریح کرد: مراحل خواب در سنین مختلف می‌تواند متفاوت باشد در سنین کودکی و نوزادی خواب عمیق بیشتر است و هرچه سن بالا‌تر می‌رود میزان خواب عمیق کمتر و در عوض خواب سبک بیشتر می‌شود. 
وی اظهار داشت: عوامل دیگری هم باعث تغییر در مراحل خواب می‌شوند به عنوان مثال کمبود خواب موجب افزایش خواب عمیق می‌گردد. همچنین فعالیت سنگین بدنی هم مدت خواب را بیشتر می‌کند و هم میزان خواب عمیق در شب بعد از فعالیت بدنی و فکری را افزون می‌سازد. 
این متخصص در پایان خاطر نشان کرد: خواب عمیق در اوایل خواب و خواب رویا در اواخر خواب بیشتر است به عبارت دیگر در نزدیک‌های صبح خواب رویا زیاد داریم و در اوایل خواب مخصوصا در یک تا 3 ساعت اولیه آن خواب عمیق بیشتر است. 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha