مدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران از كشته شدن یك قلاده از گونه در معرض انقراض خرس سیاه آسیا یی خبر داد.

سلامت نیوز: مدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران از كشته شدن یك قلاده از گونه در معرض انقراض خرس سیاه آسیا یی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، كیوان هوشمند با بیان این مطلب افزود: بر اساس گزارشات موثق از استان هرمزگان یک خرس سیاه آسیایی در شهرستان رودان توسط افراد ناشناس کشته شده است.

به گفته وی، لاشه این خرس ابتدای هفته جاری در حاشیه باغ های روستای برنطین از توبع شهرستان رودان در نزدیکی محلی کشف شده است که بهمن ماه گذشته دو توله خرس سیاه در آن محل وارد یک باغ مرکبات شده بودند.

مدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران إظهار داشت: لاشه این خرس سیاه درحالی کشف شده که توسط حیوانات لاشه خوار خورده شده است و به احتمال فراوان متعلق به یکی از دو توله خرسی است که بهمن ماه ۱۳۹۲ درون یک باغ مشاهده و سپس ناپدید شدند.  

خرس                                                                 

هوشمند تصریح كرد: با وجود اهمیت حذف این گونه نادر و در معرض انقراض، پس از گذشت حدود یک هفته از کشف لاشه این خرس سیاه آسیایی، تاکنون اداره کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان هیچ واکنشی به این موضوع نشان نداده است.

 خرس سیاه آسیایی هم اکنون در فهرست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت (IUCN RED LIST) در طبقه در آستانه انقراض (CR) قرار دارد و هیچ آمار مشخصی از تعداد اندک باقیمانده جمعیت این یک خرس سیاه آسیایی وجود ندارد.                                                                           

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha