رییس اداره محیط زیست شهر تهران از دریافت هزینه تولید پسماند در منطقه كن خبر داد.

سلامت نیوز: رییس اداره محیط زیست شهر تهران از دریافت هزینه تولید پسماند در منطقه كن خبر داد.

مهندس حمید راحتی با اشاره به مصوبه اخیر كارگروه مدیریت پسماند منطقه كن گفت: بر این اساس طرح جامع مدیریت پسماند در منطقه كن تدوین می شود كه بر پایه آن واحدهای پذیرایی، رستوران ها و ویلاها باید هزینه پسماندهای تولیدی خود را پرداخت كنند.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از روزنامه اعتماد، این طرح قرار است توسط بخشداری كن، اداره محیط زیست شهر تهران و دانشگاه علوم پزشكی تدوین و در اولین كارگروه مدیریت پسماند شهرداری كن بررسی و تصویب شود. رییس اداره محیط زیست شهر تهران از الزامی كردن نصب سیستم تصفیه فاضلاب برای ویلاها و رستوران های منطقه كن خبر داد و گفت: براین اساس با تصویب كارگروه مدیریت پسماند تمامی ویلاها و رستوران های منطقه كن باید ضمن آموزش جمع آوری، دپو و تفكیك زباله نسبت به نصب سیستم تصفیه فاضلاب اقدام كنند.

وی از احداث پاسگاه محیط بانی در منطقه كن خبر داد و گفت: در آخرین جلسه شورای معاونان اداره كل محیط زیست استان تهران با پیشنهاد اداره محیط زیست شهر تهران مقرر شد با توجه به حساسیت های اكولوژیكی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی در بخش كن سولقان پاسگاه محیط بانی احداث شود.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران افزود: مكاتبات لازم در این خصوص با منابع طبیعی شهرستان و فرمانداری انجام شده است كه در صورت همكاری دستگاه های ذی ربط این پاسگاه در هفته محیط زیست كلنگ زنی می شود. وی از پلنگ، كل و بز، كبك و پرنده های شكاری و... به عنوان حیات وحش منطقه كن نام برد و تصریح كرد: در تلاشیم تا با احداث پاسگاه محیط بانی در این منطقه، حفاظت را ارتقا دهیم.

وی از الزامی شدن استفاده فروشگاه های زنجیره یی پایتخت از پلاستیك های تجزیه پذیر خبر داد و گفت: براساس مصوبه كارگروه مدیریت پسماند شهر تهران تمام فروشگاه های زنجیره یی ملزم به استفاده از پلاستیك های تجزیه پذیر شدند كه در این خصوص نمونه برداری از پلاستیك های توزیعی این فروشگاه ها انجام شده و به زودی نتایج آن منتشر می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha