رئیس سازمان صدا و سیما گفت: دولت به سلامت توجه بیشتری می‌کند. نمونه آن در بحث هدفمندی یارانه‌هاست که سعی شد مردم انصراف دهند و اعتبارات آن به بخش سلامت برود. البته عدم ثبت‌نام‌ها رقمی نیست که مشکلات سلامت را حل کند.

سلامت نیوز: رئیس سازمان صدا و سیما گفت: دولت به سلامت توجه بیشتری می‌کند. نمونه آن در بحث هدفمندی یارانه‌هاست که سعی شد مردم انصراف دهند و اعتبارات آن به بخش سلامت برود. البته عدم ثبت‌نام‌ها رقمی نیست که مشکلات سلامت را حل کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، عزت الله ضرغامی امروز در همایش هفته سلامت در سالن همایش‌های رازی گفت: همه شرایط برای ایجاد تحول بزرگ در حوزه سلامت فراهم شده، سیاستهای کلان سلامت ابلاغ شده است و طبق این سیاست‌ها مأموریت سازمان‌ها مشخص شده است.

وی ادامه داد: دولت برای سلامت توجه بیشتری خرج می‌کند و نمونه آن در بحث هدفمندی یارانه‌هاست که به دلایلی سعی شد از مردم دعوت کنند تا از ثبت‌نام انصراف دهند و اعتبارات آن به بخش سلامت برود. البته هر چند عدم ثبت‌نام‌ها رقم بالایی نیست که مشکلات سلامت را حل کند اما آغاز خوبی است.

ضرغامی گفت: جامعه توقع بیشتری دارد تا مسائل سلامت حل شود و شرایط فرصت خوبی را فراهم کرده که البته احتیاج به فرصت‌طلبی داریم تا مدیران از فرصت‌های موجود استفاده کنند و به گفته رهبری ظرفیت‌های خود را بشناسند.

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌ها آماده کمک به حوزه سلامت هستند افزود: در صدا و سیما نیز شبکه‌های سلامت، رادیو سلامت و برنامه‌های متعدد ظرفیت‌های بزرگی هستند که باید کمی و کسری آن را تأمین کنیم.

ضرغامی با اشاره به اینکه تجهیزات و امکانات خوبی در بیمارستان‌های دولتی وجود دارد گفت: با این وجود به خوبی معرفی نشده‌اند و یکی از مشکلات حاضر این است که در جامعه پزشک محور هستیم و گفته می‌شود که هر پزشکی که در برنامه‌های صدا و سیما بیایند معروف شده و مورد اعتماد مردم می‌شود.

وی تصریح کرد: این خاصیت رسانه ملی است که مردم به آن اعتماد دارند و این را قبول دارم که برخی پزشکان هستند که وقتی در برنامه‌ای می‌آیند جایگاهشان بالا می‌رود اما باید کاری کنیم که جامعه، پزشک محور نباشد.

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: ما آمادگی کامل داریم که اگر بخش‌های دولتی فرصت این را دارند که امکانات خود را به مردم معرفی کنند و ظرفیت‌های خالی در آن جا وجود دارد ما در این بیمارستان‌ها مستقر شویم و چادر بزنیم و مردم را نسبت به آن آشنا کنیم.

ضرغامی با اشاره به مشکلات دارویی و رقم بالای واردات گفت: جامعه پزشکی باید وارد کار شود و داروی کمی تجویز کند و بداند نمونه ایرانی هم وجود دارد و بیماران را راهنمایی کند تا واردات کمتر شود. در حالی که اکنون می‌بینیم قیمت داروها بالاست و مردم در منازل انبار می‌کنند و بعد هم می‌گوییم دارو نیست.

وی با تأکید بر اینکه باید نهضت در مدیریت دارو ایجاد شود گفت: شبکه‌های ماهواره‌ای نیز به دنبال حضور در حوزه درمان و دارو هستند تا مخاطب جذب کنند در حالی که ناموفق‌ترین‌ها هستند و اغلب به معرفی داروهای لاغری، زیبایی و تجهیزات غیراستاندارد می‌پردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha