مسئول بخش خون اداره کل انتقال خون استان کرمان گفت: سال گذشته 6 هزار واحد فرآورده خونی مازاد نیاز کرمان به استان‌های همجوار ارسال شده است.

سلامت نیوز: مسئول بخش خون اداره کل انتقال خون استان کرمان گفت: سال گذشته 6 هزار واحد فرآورده خونی مازاد نیاز کرمان به استان‌های همجوار ارسال شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، حجت نژادمهراب پیش از ظهر امروز در پانزدهمین کمیته استانی انتقال خون استان کرمان با اشاره به افزایش هشت درصدی مصرف فرآورده‌های خونی استان در سال 92 اظهار داشت: بیشترین میزان رشد مصرف فرآورده‌های خونی با 26 درصد مربوط به شهرستان‌های بم و رفسنجان است.

وی افزود: کمترین میزان رشد مصرف فرآورده‌های خونی استان کرمان نیز با پنج درصد مربوط به شهر کرمان تعیین شده است.

مسئول بخش خون اداره کل انتقال خون استان کرمان بیان کرد: طبق گزارش‌های به عمل آمده شهرستان‌های جیرفت و سیرجان به ترتیب با 15 و 10 درصد در رده‌های بعدی افزایش میزان مصرف فرآورده‌های خونی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 6 هزار واحد فرآورده خونی مازاد نیاز کرمان به سایر استان‌های همجوار ارسال شده است، تصریح کرد: بیشترین میزان فرآورده خونی به میزان 3 هزار و 673 به شیراز ارسال شده است.

نژادمهراب با اشاره به راه‌اندازی سیستم مراقبت از خون در تمام مراکز درمانی استان کرمان تصریح کرد: هدف اصلی هموویژلانس بررسی و علت‌یابی عوارض خونی است تا از بروز مجدد اشکال جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی سیستم هموویژلانس از سال 89 تاکنون در مجموع 452 مورد گزارش به سازمان انتقال خون ارائه شده که 385 مورد آن عارضه ناشی از تزریق بوده است.

مسئول بخش خون اداره کل انتقال خون استان کرمان با تاکید بر گزارش مراکز درمانی در زمینه فرآورده‌های خونی گفت: از مجموع عوارض اعلامی 57 درصد مربوط به بیماران مرد و 43 درصد مربوط به بیماران زن بوده است.

وی ابراز داشت: این عوارض در مجموع نیم درصد از کل فرآورده‌های خونی مصرف شده را شامل می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha