سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس با رد اظهارات برخی مسئولان در خصوص آلوده نبودن بنزین تولیدی در پتروشیمی‌ها، گفت: نبود تجهیزات کافی در پتروشیمی‌ها زمینه‌ساز تولید بنزین بی‌کیفیت شده است.

بهبود وضعیت هوا نتیجه توقف تولید بنزین در پتروشیمی‌ها

سلامت نیوز: سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس با رد اظهارات برخی مسئولان در خصوص آلوده نبودن بنزین تولیدی در پتروشیمی‌ها، گفت: نبود تجهیزات کافی در پتروشیمی‌ها زمینه‌ساز تولید بنزین بی‌کیفیت شده است.

موید حسینی‌صدر در گفت وگو با خانه ملت، با غیرمتعارف خواندن تولید بنزین در پتروشیمی‌ها، گفت: تولید بنزین در پتروشیمی‌ها به جهت گران تمام شدن و همچنین آلایندگی متوقف شد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تولید بنزین در پتروشیمی‌ها به علت نبود تجهیزات کافی به صرفه نیست، افزود: علاوه بر گران تمام شدن تولید بنزین در پتروشیمی‌ها، این نوع بنزین به علت دارا بودن مواد آروماتیکی بیش از حد مجاز آلودگی هوا را تشدید می‌کرد.

عضو کمیسیون انرژی در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه نباید تولید بنزین در پتروشیمی‌ها ادامه یابد، تصریح کرد: خوشبختانه با توقف تولید بنزین در پتروشیمی‌ها در شهرها وضعیت هوا بهتر و تمیزتر شده است.

رئیس کمیته پتروشیمی مجلس، با بیان اینکه سالانه طبق آمار و ارقام منتشر شده 23 هزار نفر در اثر آلودگی هوا می‌میرند، گفت: عوامل مختلفی در مرگ افراد تاثیر دارند که آلودگی هوا یکی از عواملی است که مرگ افراد را تشدید می کند.

حسینی‌صدر ادامه داد: حال با توقف تولید بنزین در پتروشیمی‌ها بی‌شک شاهد بهبود وضعیت هوا و کاهش مرگ و میر ناشی از آن خواهیم بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با مثبت ارزیابی کردن اقدام دولت برای توقف تولید بنزین در پتروشیمی‌ها، گفت: تلاش برای افزایش کیفیت هوا به هر نحوی ارزشمند است.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تنها پالایشگاه‌ها به دلیل داشتن تجهیزات کافی مجاز به تولید بنزین هستند و پتروشیمی‌ها به علت نداشتن این نوع تجهیزات نباید نسبت به تولید بنزین بی کیفیت اقدام کنند.

در حالی که بسیاری از کارشناسان بر آلوده بودن بنزین تولیدی در پتروشیمی‌ها تاکید دارند، مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس امروز در اظهارنظری اعلام کرد که ما اعتقاد داریم بنزین پتروشیمی آلاینده نیست، برخی می گویند آلاینده است، ما نمی خواهیم در این زمینه بحث کنیم./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha