معلم آمریکایی که احتمالاً یکی از بزرگ‌ترین کودک‌آزاران تاریخ این کشور است، سابقه تدریس در 9 کشور خارجی ازجمله ایران را در کارنامه خود دارد.

سلامت نیوز:معلم آمریکایی که احتمالاً یکی از بزرگ‌ترین کودک‌آزاران تاریخ این کشور است، سابقه تدریس در 9 کشور خارجی ازجمله ایران را در کارنامه خود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ، اداره تحقیقات فدرال آمریکا در اعلامیه‌ای از مردم کشورهای ایران، لبنان، عربستان سعودی، اسپانیا، اندونزی، نیکاراگوئه، یونان ونزوئلا و بریتانیا خواسته تا در جمع‌آوری اطلاعات درباره قربانیان احتمالی یک کودک‌آزار کمک کنند. ویلیام جیمز واهی که احتمالاً یک کودک‌آزار بین‌المللی بوده است، ماه پیش خودکشی کرد.

واهی دو روز پس از آن دست به خودکشی زد که یک قاضی در هوستون اجازه تجسس در حافظه کامپیوتر او را که ظاهرا دربردارنده عکس‌هایی از آزار جنسی کودکان بوده است، صادر کرد. اعلامیه اف.بی.آی می‌‌افزاید که این شهروند آمریکایی پس از مواجهه با عکس‌های کشف‌شده، تصدیق کرده که در سرتاسر زندگی خود به آزار کودکان دست می‌زده است و همواره پیش از تجاوز جنسی به آنها قرص‌های خواب‌آور مخصوص کودکان را می‌خورانده است. پلیس فدرال آمریکا اعلام کرده است که تصویر نزدیک به 90 کودکِ قربانیِ تجاوز جنسی را از یک حافظه رایانه‌ای متعلق به این شخص کشف کرده که قدیمی‌ترین آنها تنها به سال ۲۰۰۸ بازمی‌گردد. این قربانیان همگی بین ۱۲ تا ۱۴ سال داشته‌اند و در عکس‌ها درحالت بیهوشی یا خواب به‌نظر می‌رسند.

این تصاویر همگی همراه با شرح‌هایی در کنار آنها ذخیره شده بودند که به محل و تاریخ سفرهای اخیر واهی با دانش‌آموزان خود اشاره داشته است. واهی که زمان مرگ ۶۴ سال داشت، از سال ۱۹۷۲، یعنی بیش از چهار دهه به تدریس در گوشه‌و‌کنار دنیا مشغول بود. اف.بی.آی گزارش داده که واهی به تدریس جغرافیا، علوم اجتماعی و تاریخ می‌پرداخت و به مربی‌گری تیم‌ اصلی بسکتبال پسران مدرسه در رده نوجوانان نیز مشغول بود.

او که دارای سکونتگاه‌هایی در لندن و جزیره هیلتون هد در کارولینای جنوبی نیز بوده است، سابقه تدریس در بسیاری از مدرسه‌های بین‌المللی آمریکا را به‌عنوان معلم راهنمایی و دبیر دبیرستان در کارنامه خود داشت. پاتریک فرانسن، مامور ویژه پلیس فدرال در هوستون در بیانیه‌ای اختصاصی گفته است: نگرانی اصلی من این است که او به شکار تعداد بسیار زیادی از کودکان پیش از سال ۲۰۰۸ دست زده باشد. دیگر مامور ویژه این دفتر نیز تاکید کرد: این فرد، احتمالاً یکی از پرکارترین شکارچیانی است که دیده‌ایم.

سابقه تدریس واهی در ایران به پیش از انقلاب بازمی‌گردد. او نخستین تجربه تدریس زندگی‌اش را در مدرسه آمریکایی تهران در سال‌های ۱۳۵۰-۱۳۵۱ کسب کرد و پس از سه‌سال تدریس در بیروت و مادرید، بار دیگر سال ۱۳۵۴ به ایران بازگشت که از سال ۱۳۵۴ تا ۱۳۵۶ معلم مدرسه پاسارگاد در شهر اهواز بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha