شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲
کد خبر: 110409

اگر کودکان شاهد درگیری، خشم، ناسزاگویی و بد رفتاری والدین نسبت به هم باشند، الگوی رفتاری در آنها شکل می گیرد.

سلامت نیوز: اگر کودکان شاهد درگیری، خشم، ناسزاگویی و بد رفتاری والدین نسبت به هم باشند، الگوی رفتاری در آنها شکل می گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، مرضیه مشتاقی روان شناس گفت: در بحث یادگیری که با تحقیق بسیاری از مراکز و کشورها دیده شده بالای 60 درصد یادگیری‌ها مشاهده‌ای است.

 

وی افزود: اگر کودکان شاهد درگیری‌، خشم ، ناسزاگویی و بد رفتاری والدین نسبت به هم باشند الگوی رفتاری در آنها شکل می‌گیرد و در موقعیت‌های  مشابه قرار می‌گیرند واکنش آنها نسبت به آن موقعیت می‌تواند یکی از الگوهایی که در دوران زندگی با والدین به وجود بیاید را انتخاب کند.
این روانشناس گفت: زمانیکه والدین با موردهای خاص مواجه می‌شوند در ذهن کودک شکل می‌گیرد و این امر باعث می‌شود تا از پیشرفت آنها جلوگیری شود.
وی اشاره کرد: در هر حال فایل‌های رفتاری والدین در ذهن بچه ها اثر می گذارد.
 وی تصریح کرد: وقتی الگوها در رابطه با مسائل بیمار گونه ارائه شده و فرد احساس ناتوانی می‌کند دچار افسردگی و اضطراب شدید شده و ممکن است پرخاشگر شود و در خیلی از مواقع فضاهای خالی که توسط والدین خالی مانده در موقعیت‌های مناسب توسط الگوهای نامناسب پر می‌شود و ممکن است فرد چندین الگو را بر دارد و دچار خطا شود و راه‌های مختلف را پیش بگیرد.
 این روانشناس به والدین این طور هشدار داد: والدین الگوهای رفتاری را به عنوان یک مهارت یاد بگیرند و فکر نکنند چون پدر و مادر شده اند همه چیز را می دانند و باید آزمون خطا در بچه‌ها در یک جایی تمام شود.
وی در پایان افزود: خبر خوب این است که والدین می توانند این مهارت ها را یاد بگیرند و به طرف حل مسائل پیش بروند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha