یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۱
کد خبر: 110417

پزشکان درخصوص مراقبت و پیشگیری از ابتلای کودکان به یکی از خطرناک‌ترین مسمومیت‌ها در فصل بهار به والدین هشدار می‌دهند.

خطرناک‌ترین مسمومیت بهاره برای کودکان

سلامت نیوز: پزشکان درخصوص مراقبت و پیشگیری از ابتلای کودکان به یکی از خطرناک‌ترین مسمومیت‌ها در فصل بهار به والدین هشدار می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، پزشکان هشدار می‌دهند خانواده‌ها به ویژه والدین در فصل بهار به خاطر افزایش میزان حشرات و انجام سم‌پاشی در اماکن مختلف با رعایت نکات خاصی از بروز مسمومیت ناخواسته در کودکان خود جلوگیری نمایند. 


گفتنی است، پزشکان توصیه می‌کنند خانواده‌ها در هنگام سم‌پاشی از منزل خارج شده پس از بازگشت به خانه در زمان مطمئن تمامی ظروف و وسایلی را که به خصوص کودک در تماس با آنها می‌باشد را مورد ضدعفونی قرار دهند. 
بررسی‌ها نشان می‌دهند، یکی از علل شایع مراجعات اطفال خردسال به بخش اورژانس بیمارستان‌ها در سراسر دنیا ناشی از مسمومیت با دارو، مواد غذایی و آفت‌کش‌ها است. 
پزشکان توصیه می‌کنند، در صورت بروز مسمومیت در کودک والدین از انجام هر نوع درمان خودسرانه خودداری نموده کودک را سریعاً به مراکز پزشکی انتقال دهند. 
پزشکان همچنین توصیه می‌کنند افراد به هنگام استفاده از مواد شیمیایی و انواع آفت‌کش‌ها از انواع وسایل ایمنی مانند ماسک، لباس‌های آستین بلند محافظ، جوراب، ‌ کفش و دستکش استفاده نمایند. 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha