رئیس سازمان بهزیستی از افزایش مراکز گذری ترک اعتیاد خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری تعداد مراکز دی آی سی افزایش پیدا می کند.

سلامت نیوز: رئیس سازمان بهزیستی از افزایش مراکز گذری ترک اعتیاد خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری تعداد مراکز دی آی سی افزایش پیدا می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر همایون هاشمی با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر 120 مرکز ترک اعتیاد گذری در سراسر کشور وجود دارد که تعداد این مراکز نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری و همچنین افزایش بودجه سازمان بهزیستی، قصد داریم این افزایش را در بخش های مختلف اعمال کنیم که یکی از این بخش ها اعتیاد است.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه در حال حاضر 45 پناهگاه برای پذیرش شبانه معتادان و افراد بی سرپناه در کشور فعال است که البته استان تهران به دلیل جمعیت زیادی که دارد نسبت به استانهای دیگر از تعداد بیشتری مرکز برخوردار است.

وی تاکید کرد: در سال جاری آموزش و آگاه سازی در خصوص اعتیاد و تولید کتاب در مورد سبک زندگی در دستور کار قرار دارد.

هاشمی در خصوص پایگاههای سلامت روان نیز تاکید کرد: در 7 استان پایگاههای سلامت روان راه اندازی شده که این پایگاهها در خصوص آگاه سازی عمومی و پیشگیری از اعتیاد و همچنین مهارتهای زندگی آموزش های لازم را به افراد می دهد و در صورت موفقیت آمیز بودن این پایگاهها در تمامی استانها راه اندازی خواهد شد.

هاشمی در مورد قانون حمایت از حقوق معلولان نیز گفت: این قانون پس از اعمال بازنگری و همچنین گنجاندن مفاد جدیدی به آن برای اجرا آماده شده است و در حال حاضر فقط منتظر مصوبه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در این خصوص برای اجرای آن هستیم.

به گفته وی، با اجرایی شدن قانون جامع حمایت از حقوق معلولان بخش زیادی از مشکلات این افراد برطرف خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha