یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳
کد خبر: 110426

دوره آموزشی و مهارتی کشوری نجات در حوادث جاده‌ای با حضور بیش از هزار و 100 شرکت کننده از ۱۲ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

سلامت نیوز: دوره آموزشی و مهارتی کشوری نجات در حوادث جاده‌ای با حضور بیش از هزار و 100 شرکت کننده از ۱۲ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، پیرحسین کولیوند، با اشاره به برگزاری دوره آموزشی و مهارتی کشوری نجات در حوادث جاده‌ای برای هزار و 194 امدادگر و نجاتگر، گفت: تصادفات جاده‌ای عمده‌ترین عامل مرگ و میر کشور است، که همین امر کار دستگاه‌های امدادرسان را سخت تر کرده است.

وی افزود: با توجه به رویکرد سازمان مبنی بر ارتقاء توان عملیاتی و افزایش سطح مهارت و توانمندی تمامی نیروها به ویژه نیروهای حاضر در پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری و بهره‌مندی از جدیدترین روش‌ها و ابزارها، سازمان در نظر دارد یک دوره مهارتی نجات در حوادث جاده‌ای را با حضور بیش از هزار نیروی امدادی برگزار کند.

کولیوند خاطر نشان کرد: این دوره‌ها به منظور پاسخگویی سریع و مناسب به مصدومان حوادث جاده‌ای با عناوین دریافت اطلاعات، تثبیت صحنه حادثه، دسترسی، رهاسازی، خارج کردن مصدوم، انتقال، تثبیت پزشکی مصدوم، ارزیابی مصدوم، آشنایی با خودروی آمبولانس، آشنایی با خودروی نجات، طناب‌ها، گره‌ها، کارگاه‌ها، بسکت کردن مصدوم، صعود و فرود، از 12 اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این دوره‌ها از روز 12 اردیبهشت ماه تا پایان خرداد ماه، با حضور هزار و 194 نیروی امدادی از 398 پایگاه امداد و نجات بین شهری برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha