وزیر بهداشت درباره کمبود مراکز درمانی در منطقه 22 شهر تهران گفت: مشکل آنجاست که وقتی برای توسعه منطقه‌ای برنامه‌ریزی انجام می‌شود و پیش‌بینی اسکان 2 میلیون جمعیت را می‌کنند توجهی به اینکه منطقه نیاز به بهداشت و بیمارستان دارد را نمی‌کنند.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت درباره کمبود مراکز درمانی در منطقه 22 شهر تهران گفت: مشکل آنجاست که وقتی برای توسعه منطقه‌ای برنامه‌ریزی انجام می‌شود و پیش‌بینی اسکان 2 میلیون جمعیت را می‌کنند توجهی به اینکه منطقه نیاز به بهداشت و بیمارستان دارد را نمی‌کنند.

به گزارش سلامت نیو زبه نقل از ایسنا، دکتر حسن قاضی‌زاده هاشمی گفت: منطقه 22 تهران از مناطق بسیار خوب تهران است که با استقبال خوبی از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مواجه شده است. در حال حاضر دو مرکز درمانی در حال احداث است که یکی مربوط به خیریه امام‌ رضاست و دیگری یک بیمارستان خصوصی است که در مراحل نهایی ساخت قرار دارد.

وزیر بهداشت، با بیان اینکه بخش دولتی از بخش خصوصی عقب‌ مانده است، اظهار کرد: البته در جایی که بخش خصوصی وارد شده لزومی ندارد دیگر بخش دولتی ورود پیدا کند جزء در زمینه پیشگیری که باید دولت فعالانه عمل کند. وظیفه وزارت بهداشت فراهم کردن زیرساخت‌ها و مجوزهاست و وزارتخانه به شدت مشتاق است تا در این منطقه مراکز درمانی مجهز شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا منطقه 22 تهران فقط پنج مرکز امدادی دارد، گفت:‌ مشکل اینجاست که در طرح‌های کلان کشور پیوست سلامت درنظر گرفته نمی‌شود. آن زمان که اتوبان ایجاد می‌کردیم، دریاچه احداث می‌کردیم، مجتمع مسکونی می‌ساختیم باید پیوست سلامت را در نظر می‌گرفتیم. به عبارت دیگر زمانی که پیش‌بینی 2 میلیون جمعیت را در این منطقه می‌کنیم باید به فکر درمان و بیمارستان هم باشیم.

هاشمی درباره بوی بد دریاچه شهدای خلیج فارس در ایام تابستان و وجود حشرات بسیار زیاد این دریاچه که ساکنین اطراف دریاچه را آزار می‌دهد نیز افزود: من مطمئنم مسئولین این منطقه به فکر هستند و بدون آن که آسیبی به زیست‌ بوم و طبیعت منطقه برسد مانع از ایجاد این حشرات خواهند شد و من قطعا از مسئولان مربوطه برای حل این مسئله سوال خواهم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha