افرادی که معمولا با دهان به جای بینی نفس می‌کشند احتمالا موانعی در راه مسیر تنفسی بینی وجود دارد که قبل از درمان باید نوع این مانع تشخیص داده شود.

سلامت نیوز: افرادی که معمولا با دهان به جای بینی نفس می‌کشند احتمالا موانعی در راه مسیر تنفسی بینی وجود دارد که قبل از درمان باید نوع این مانع تشخیص داده شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، محسن نراقی فوق تخصص گوش،‌حلق و بینی گفت:‌ یکی از روش‌های دقیق برای پی بردن به مشکل بینی در چنین شرایطی استفاده از آندوسکوپ می‌باشد که به ما نشان می‌دهد مشکلی که باعث گرفتگی راه بینی شده است چیست.

 

وی اضافه کرد: البته دلیل تنفس با دهان در کودکان بیشتر بزرگی لوزه سوم است که قابل درمان می‌باشد اما در بزرگسالان عوامل متعددی چون انحراف تیغه‌ی بینی، آلرژی بینی، سینوزیت‌های مزمن، پولیپ‌های بینی و بزرگی شاخک‌های بینی می‌تواند عامل بروز این مشکل باشد.
وی ادامه داد: درمان این عارضه می‌تواند به صورت دارویی یا جراحی صورت بگیرد مثلا در مواردی که کودکان در شروع این علامت (تنفس یا دهان) می‌باشند، با دارو می‌توان به درمان کامل آنها پرداخت اما اگر دیر مراجعه شود ممکن است انجام جراحی ضروری شود.
وی افزود: در بزرگسالان بر حسب مشکلی که بینی دارد بسته به اینکه تیغه‌ی بینی باشد یا پولیپ وسیع بینی درمان‌های جراحی انجام می‌گیرد و در مواردی که شاخک‌های بینی بیش از حد بزرگ شده باشد نیز با استفاده از امواج رادیو فرکانس می‌توان راه تنفس فرد را باز کرده و حجم آن را بدون جراحی کاهش داد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha