دو پسربچه 9 و6 ساله در حادثه ترکیدن سرسره بادی به کام مرگ فرو رفتند و یک کودک دیگر نیز با سرنوشت تلخ دست و پنجه نرم می‌کند.بعد از ظهر روز جمعه پنجم اردیبهشت ماه بود و خانواده‌های زیادی مانند همیشه برای زیارت و تفریح به شهر «کاخک» در اطراف گناباد خراسان رضوی رفته بودند.

شهربازی غیراستاندارد قربانی گرفت

سلامت نیوز: دو پسربچه 9 و6 ساله در حادثه ترکیدن سرسره بادی به کام مرگ فرو رفتند و یک کودک دیگر نیز با سرنوشت تلخ دست و پنجه نرم می‌کند.بعد از ظهر روز جمعه پنجم اردیبهشت ماه بود و خانواده‌های زیادی مانند همیشه برای زیارت و تفریح به شهر «کاخک» در اطراف گناباد خراسان رضوی رفته بودند.

گروه شوک: دو پسربچه 9 و 6 ساله در حادثه ترکیدن سرسره بادی به کام مرگ فرو رفتند و یک کودک دیگر نیز با سرنوشت تلخ دست و پنجه نرم می‌کند.
بعد از ظهر روز جمعه پنجم اردیبهشت ماه بود و خانواده‌های زیادی برای زیارت و تفریح به شهر «کاخک» در اطراف گناباد خراسان رضوی رفته بودند.

کودکان در این فضای شاد با دیدن سرسره بادی پارک آبشار به سراغ آن رفته و مشغول بازی می‌شدند. 
مصطفی 9 ساله‌ و امیر 6 ساله که همراه خانواده‌شان از «آیسک» خراسان جنوبی به این پارک رفته بودند مشغول سرسره بازی شدند. 
عقربه‌های ساعت چند دقیقه‌ای از 3 بعد از ظهر نگذشته بود که ناگهان  سرسره بادی دچار پارگی و ترکیدگی شد.


در این حادثه مصطفی و کودک دیگر به نام‌ «امیر صولتی» 6 ساله از منطقه «کریمو» خراسان جنوبی جان باختند و «رضا قلی‌زاده» 8 ساله که از بیرجند همراه خانواده خود به کاخک آمده بود بشدت دچار آسیب شد.

با گزارش این حادثه وحشتناک به 110 و اورژانس 115، مأموران پلیس کاخک و امدادگران در محل حاضر شدند و در معاینات پزشکی مشخص شد «مصطفی» به علت شکستگی استخوان جمجمه و آسیب جدی به ناحیه سرش جان خود را از دست داده است و «امیر صولتی» که بشدت ‌آسیب دیده بود به بیمارستان مشهد اعزام شد و با وجود اقدامات پزشکی به کام مرگ فرو رفت و «رضا قلی‌زاده» نیز در بیمارستان گناباد تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی قرار گرفت.


مأموران پلیس با دستورات ویژه قاضی «بنی اسدی» تحقیقات خود را در این باره آغاز کردند و جسد  دو کودک به پزشکی قانونی انتقال یافت.
سرهنگ «قدم‌گاهی»، رئیس پلیس گناباد در این باره به شوک گفت: مأموران کاخک به محض اطلاع از موضوع در محل حاضر شدند و اقدامات قانونی  لازم را در این رابطه به عمل آوردند و قرار است کارشناسان به بررسی سانحه پرداخته و مقصران اصلی را شناسایی کنند.


گفت‌وگو با دایی سیاهپوش


«مهدی عربی» دایی پسربچه جان‌باخته در خصوص حادثه گفت: چند فامیل دور هم جمع شدیم تا برای دیدار یکی از اقوام که به تازگی از زیارت کربلا آمده بود، برویم. هنگام بازگشت خانواده تصمیم گرفتند توقف کوتاهی در یکی از امامزاده‌های بخش «کاخک» داشته باشند. پس از زیارت، بچه‌‌ها دوست داشتند به پارک قصربازی بروند وخانواده‌ها هم هیچ مخالفتی نکردند. حدود ساعت 5/1 بعدازظهر روز جمعه پنجم اردیبهشت‌ماه بود که بچه‌ها خوشحال به این پارک رفتند.
وی افزود: هنوز یکی دو ساعتی از بازی نگذشته بود که باد کوچکی وزید. ناگهان صدای جیغ و فریاد بچه‌ها بلند شد، متأسفانه قصر بازی بادی که حدود چهار متر ارتفاع داشت به یک باره از جا کنده شد. بچه‌ها در هوا و آسمان میان قصر بازی بادی و زمین معلق شدند. سراسیمه دویدیم اما کار از کار گذشته بود. «مصطفی بنی‌اسدی» خواهرزاده‌ام از ناحیه پشت گردن، سر و کمر دچار شکستگی و خونریزی شد و همراه دو کودک دیگر به‌علت شکستگی و مصدومیت توسط یک پژو پارس به سمت اورژانس درمانگاه «کاخک» انتقال یافتند.


دایی سیاهپوش افزود: در این قصر بازی هیچ خبری از اورژانس نبود که یکی از رهگذران با پژو پارس سراسیمه بچه‌ها را سوار خودرویش کرد و با عجله به سمت بیمارستان و کلینیک حرکت کرد اما «مصطفی» دیگر نفس نمی‌کشید و «امید صولتی» پسر بچه شش ساله که شرایط خوبی نداشت در درمانگاه بستری شد.
وی گفت: «امید صولتی» شرایط خوبی ندارد اما سومین کودک در شرایط بهتری به‌سر می‌برد و امیدواریم این دو پسر از خطر مرگ نجات پیدا کنند.
دایی قربانی حادثه گفت: هنگام حادثه باد یا گردباد تنها عوامل حادثه نبود، به‌نظر من شهرداری و مسئول پارک مقصر اصلی هستند. باور کنید طناب‌های قصر بازی بادی حتی از طناب خانگی نیز نازک‌تر بود. ضمن این‌که باد آنقدر هم شدید نبود بلکه طناب‌ها توان مهار این قصر بازی بادی را نداشت.


وی در ادامه افزود: هیچ مقام و مسئولی از گناباد یا شهرداری برای دلجویی از ما و خانواده «مصطفی» نیامده‌اند و تنها روز دفن یک خودرو برای حمل جسد این پسربچه 9 ساله به صورت رایگان تا بهشت‌اکبر در اختیارمان بود.
وی گفت: شهرداری فقط به فکر درآمدزایی است و در این حادثه نیز مقصر اصلی است، ورودی پارک هزار تومان بود اما هیچ امکانات و خدمات خوبی نداشت.
دایی این پسربچه گفت: در روزهای آینده دادخواست شکایت علیه شهرداری و مسئول پارک را به قوه قضائیه ارائه خواهیم کرد.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha