یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 110444

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با بیان اینکه هنوز یک مورد هم بیمار مبتلا به ویروس کرونا در عراق گزارش نشده است، زائران را به رعایت بهداشت عمومی دعوت کرد.

سلامت نیوز: معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با بیان اینکه هنوز یک مورد هم بیمار مبتلا به ویروس کرونا در عراق گزارش نشده است، زائران را به رعایت بهداشت عمومی دعوت کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علی حیدری با بیان اینکه هنوز یک مورد هم مبتلا به ویروس کرونا در کشور عراق گزارش نشده است، به زائران اطمینان داد که در این زمینه نگران نباشند.

وی با بیان اینکه کرونا به معنای تاج است و ویروس‌های کورونا تاجی شکل هستند، گفت: این ویروس عامل یک بیماری تنفسی شبه سارس است که به شدت کشنده و مرگ آور است و تاکنون حدود 50 درصد مبتلایان آن در دنیا جان خود را از دست داده‌اند.

حیدری از عربستان، قطر، امارات، انگلستان، فرانسه و اردن به عنوان کشورهایی که در آنجا بیماران مبتلا به کورونا مشاهده شده‌اند، نام برد و افزود: افرادی که به کشورهای حاشیه خلیج فارس سفر کرده و بیش از 10 روز سرفه می‌کنند، مشکوک به ابتلا به ویروس کورونا هستند.

وی ادامه داد: راه ابتلا به این بیماری از طریق دستگاه تنفسی است که به شکل نارسایی شدید تنفسی، گرفتاری در پرده قلب، نارسایی کلیه، اختلالات انعقادی و شوک بروز پیدا می‌کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیماری ناشی از ویروس کورونا هنوز درمان و داروی مشخصی ندارد و تنها راه کنترل این بیماری اقدامات پیشگیرانه است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه هنوز بیماری مبتلا به این ویروس در کشور عراق گزارش نشده است و از این بابت جای هیچ نگرانی نیست.

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به زائران توصیه کرد: از عادت غیربهداشتی روبوسی و دست دادن با بیماران به شدت پرهیز کنند، دست‌ها را مرتب شست و شو دهند و هنگام سرفه و عطسه جلو بینی و دهان خود را با دستمال بگیرند و دستمال آلوده را در سطل زباله بیندازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha