یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱
کد خبر: 110452

وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم هماهنگی در جهت رسیدن به اهداف مدیریت صحیح و مدبرانه مواد شیمیایی در کشور گفت: در هر شرایطی حفظ سلامت نیروی کار کشور در اولویت قرار دارد.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم هماهنگی در جهت رسیدن به اهداف مدیریت صحیح و مدبرانه مواد شیمیایی در کشور گفت: در هر شرایطی حفظ سلامت نیروی کار کشور در اولویت قرار دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر سیدحسن هاشمی در پیامی به نشست مشورتی بین‌المللی سلامت نیروی کار با اشاره به هشتم اردیبهشت ماه به عنوان روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای گفت: سازمان بین‌المللی کار، امسال برای روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای شعار "ایمنی و بهداشت کار در استفاده از مواد شیمیایی" را انتخاب کرده است.

این شعار نشان دهنده یکی از مهمترین چالشهای موجود در زمینه سلامت و محیط کار است که تحقق آن توجه ویژه و همگانی را می‌طلبد.

در ادامه پیام وزیر بهداشت آمده است: در جهان امروز و به دلیل تلاش روزافزون برای توسعه فناوری‌ها، تولید و مصرف صد‌ها هزار ماده شیمیایی در کشورهای گوناگون امری اجتناب‌ناپذیر است اما مواجهه افراد با این مواد باعث بروز بیماریهای شناخته شده یا عوارض ناشناخته نیز می‌شود.

هاشمی در ادامه پیام خود گفت: این چرخه سلامتی انسانها را هم در محیط کار و هم در اجتماع تهدید می کند. از طرف دیگر مخاطراتی که در اثر نشت و انفجار مواد شیمیایی هنگام حمل و نقل و نگهداری و ذخیره‌ سازی و کاربرد آنها رخ می‌دهد می‌تواند چنان فاجعه‌ بار باشد که باعث آسیب به نسلهای آینده و تاثیرات ماندگار محیط زیستی شود.

وی در ادامه افزود: از این رو در تعهد دولتها، سازمانهای ملی و بین‌المللی، متخصصان، کارفرمایان و کارگران و تشکلهای آنها است که با اتخاذ شیوه‌های مدیریتی صحیح و داشتن برنامه‌های ملی و جهانی متوازن و هماهنگ به مقابله با پیامدهای انسانی و زیست‌محیطی ناشی از این مواد برخیزند. محور اصلی این حرکت حفظ سلامت نیروی کار است.

هاشمی ادامه داد: این حرکت از طریق پیاده‌سازی الزامات و مقررات ایمنی و بهداشت کار، تقویت سیستمهای بازرسی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای و تامین خدمات تخصصی برای اجرای موثر سیاستهای ملی و برنامه‌های ایمنی و بهداشت حرفه‌ای امکان‌پذیر می‌شود.

وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد که در دولت تدبیر و امید با تعامل و هم‌اندیشی تمام صاحبان اندیشه و فعالان عرصه اجرا به هماهنگی لازم برای رسیدن به اهداف مدیریت صحیح و مدبرانه مواد شیمیایی در کشور دست یابیم و گفت: این اصل را فراموش نکنیم که در هر شرایطی حفظ سلامت نیروی کار کشور در اولویت قرار دارد.

هاشمی تاکید کرد: وزارت بهداشت خود را متعهد می‌داند که همگام با حرکت جهانی تلاش خود را در همکاری برای تدوین راهکارهای مورد نیاز و نظارت بر چگونگی اجرای آن‌ها به کار گیرد. امیدوارم که از این پس شاهد گسترش همکاری همه جانبه برای ایجاد فرهنگ حفظ سلامت نیروی کار کشور باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha