یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳
کد خبر: 110453

یک متخصص مغز و اعصاب با اشاره به نقش تغذیه مبتلایان به آلزایمر می گوید: استفاده از ویتامین های D,B,C موثر است البته روی ویتامین E زیاد تاکید نشده است.

بهترین برنامه غذایی برای آلزایمری‌ها

سلامت نیوز: یک متخصص مغز و اعصاب با اشاره به نقش تغذیه مبتلایان به آلزایمر می گوید: استفاده از ویتامین های D,B,C موثر است البته روی ویتامین E زیاد تاکید نشده است.

دکتر سید مسعود نبوی در گفتگو با سلامانه، با بیان این که ویتامین دی یک فاکتور ضد التهابی است که روی آن بسیار تاکید می شود، می گوید: استفاده از رژیم مدیترانه ای که همراه با سبزیجات و حبوبات است و همچنین ماهی و امگا سه در این بیماران تاکید می شود.

وی همچنین توضیح می دهد: در این بیماران روغن های ترانس نباید در دسترس باشند. بهترین چربی ها چربی های غیر اشباع و در کنار آن حبوبات، اسفناج، میوه جات، آنتی اکسیدان، خشکبار و سویا است.

به گفته دکتر نبوی از آب معدنی نباید استفاده کرد همچنین باید از مولتی ویتامین هایی که مواد معدنی کمتری دارند، استفاده شود. یعنی ویتامین هایی که کمتر حاوی روی، سلنیوم، آهن، مس و کلسیم هستند.

این متخصص مغز و اعصاب خاطرنشان می کند: متفورمین یک داروی در بیماران مبتلا به دیابت است. ثابت شده سرعت پیشرفت شناخت در بیماران دیابتی که از قرص و انسولین با هم استفاده می کنند، بالاتر است. پس انسولین و متفورمین با هم روی آلزایمر بهتر اثر می کنند.

وی در پایان خاطرنشان می کند: هنوز در مورد تاثیر آلومینیوم بحث است. چون تحقیقات نشان داده اند در مناطقی که آب آشامیدنی همراه به آلومینیوم است، شانس ابتلا به آلزایمر بیشتر وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha