یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 110465

فیبرهای موجود در مواد غذایی زمان ترانزیت روده‌ای را کاهش می‌دهد و در نتیجه جذب کمتر شده و میزان کالری کمتری دریافت می‌شود.

ماده‌ای مفید برای آب کردن چربی شکم

سلامت نیوز: فیبرهای موجود در مواد غذایی زمان ترانزیت روده‌ای را کاهش می‌دهد و در نتیجه جذب کمتر شده و میزان کالری کمتری دریافت می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، مجید حسین قمی متخصص تغذیه و رژیم درمانی  گفت: فیبر‌ها به دلیل بافت اسفنجی شکلی که دارند مثل یک تور عمل می‌کنند و باعث می‌شوند چربی‌هایی که همراه غذا وارد بدن می‌شود در این شبکه فیبری به دام بیفتد و موجب دفع چربی‌ها شود. 

وی ادامه داد: فیبر موجود در مواد غذایی سرعت خالی شدن معده را به تاخیر می‌اندازد به همین دلیل معده مدت زمان بیشتری را بعد از مصرف غذا پر می‌ماند در نتیجه موجب می‌شود که فرد دیر‌تر احساس گرسنگی کند. 
قمی با اشاره به اینکه فیبر به دفع چربی کمک می‌کند و همچنین باعث کاهش کلسترول می‌شود، افزود: فیبر‌ها زمان ترانزیت روده‌ای را کاهش می‌دهد و در نتیجه جذب کمتر شده و میزان کالری کمتری دریافت می‌شود. 
این متخصص تغذیه اشاره کرد: فیبر‌ها از نظر تغذیه‌ای به دو گروه حلال و غیرحلال تقسیم‌بندی می‌شوند که فیبرهای حلال در میوه‌ها و غیرحلال در غلات یافت می‌شود. 
وی گفت: کرفس، هویچ، جو، قارچ‌ها و سبوس غلات نیز حاوی فیبر هستند و توصیه کرد که هر فردی روزانه بایستی حدود ۲۵ تا ۳۰ گرم فیبر مصرف کند. 
حسین قمی خاطرنشان کرد: مصرف فیبرهای موجود در مواد غذایی ابتلا به سرطان کلون را کاهش می‌دهد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Ali ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    بيسيلر مفيد بود
  • مرتضی ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    بسیار جالب و کاربردی بود. مرسی