معاون بهداشت وزیر بهداشت تاکید کرد که هر فرد با خودمراقبتی می‌تواند 85 سال عمر مفید داشته باشد.

سلامت نیوز: معاون بهداشت وزیر بهداشت تاکید کرد که هر فرد با خودمراقبتی می‌تواند 85 سال عمر مفید داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر علی اکبر سیاری در نشست مشورتی بین‌الملل سلامتی نیروی کار گفت: هر فرد می‌تواند با خود مراقبتی 85 سال عمر مفید داشته باشد؛ عمری عاری از معلولیت و ... اما بسیاری از افراد خیلی زودتر از این معلول یا ناتوان می‌شوند.

وی در ادامه گفت: سلامت تنها سلامت جسمی نیست و عوامل اجتماعی و اقتصادی 50 درصد عوامل اثرگذار بر سلامت را تشکیل می‌دهند.

وی همچنین با اشاره به نام گذاری 8 اردیبهشت ماه (28 آوریل) به نام روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای گفت: سازمان بین‌المللی کار در نشست کشورهای عضو شعار امسال روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای را "ایمنی و بهداشت در استفاده از مواد شیمیایی" تعیین کرده است.

وی کاربرد مواد شیمیایی را از ضروریات زندگی مدرن دانست و ادامه داد: بر این اساس تولید و استفاده این مواد در محیط‌های کاری ادامه می‌یابد. با تلاش هماهنگ دستگاه‌های اجرایی و شاغلین و تشکل‌های آنها می‌توان به مدیریت صحیح مواد شیمیایی دست یافت و میان منافع حاصل از استفاده از مواد شیمیایی و اقدامات پیشگیرانه و کنترل پیامدهای آن بر کارگران، محیط کار، جامعه و محیط زیست، تعادل ایجاد کرد.

سیاری ادامه داد: سعی داریم در سال جاری همسو با اهداف تامین سلامت در سطح جهانی به سمت استقرار سیستم‌های مدیریت صحیح مواد شیمیایی در کشور حرکت کنیم. اولویت در این حرکت اجرای موثر سیاست‌های ملی و برنامه‌های بهداشت کار، تقویت سیستم‌های بازرسی بهداشت حرفه‌ای، تامین خدمات تخصصی بهداشت کار کشور و به عبارتی توسعه محیط کار سالم و برقراری الزامات و معیارهای سلامت کار در واحدهای شغلی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha