یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳

افرادی هستند که در مسایل کوچک و بزرگ خیلی دروغ می‌گویند که دارای ویژگی‌های شخصیتی خاص هستند.

سلامت نیوز: افرادی هستند که در مسایل کوچک و بزرگ خیلی دروغ می‌گویند که دارای ویژگی‌های شخصیتی خاص هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، علت دروغگویی افراد می‌تواند ریشه در کودکی، تربیت خانواده و الگو برداری از والدینی که دروغ می‌گویند باشد. 
 
از دیگر دلایل دروغگویی به خود شخصیت فرد اختلال شخصیت، و نیز خودخواهی وی می‌تواند بستگی داشته باشد. 
 

دروغ گفتن به طور کلی امر ناپسند و غیراخلاقی است و چه کم و چه زیاد برای هیچ شخصی جایز و صحیح نیست اما متاسفانه عده‌ای در میان بزرگسالان برای مسایل کوچک و بزرگ خیلی زیاد دروغ می‌گویند آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چرا این افراد مدام دروغ می‌گویند؟

براین اساس فرناز طارمیان روانشناس اظهار داشت: فرایند دروغگویی از 4 تا 5 سالگی شروع می‌شود یعنی همان زمانی که کودک نسبت به استفاده از زبان آگاهی پیدا می‌کند البته دروغ کودکان به طور معمول بی ضرر و صرفا به قصد رهایی از مخمصه یا رسیدن به آن چیزی است که دوست دارند داشته باشند. 

 
وی تصریح کرد: اما در میان بزرگسالان مشاهده می‌شود که عده‌ای خیلی زیاد در مسایل کوچک و بزرگ دروغ می‌گویند روانشناسان به این افراد دروغگو‌های مرضی می‌گویند. 
 
طارمیان متذکر شد: دروغگوهای مرضی دروغ می‌گویند تا در خیال خودشان از حریفشان حفاظت کنند، دوست داشتنی و موجه به نظر برسند،‌ به منافع مادی یا اجتماعی بیشتری دست پیدا کنند و یا این که از مجازات فرار کنند. در اکثر مواقع اشخاصی که از چنین افراد دروغگویی، دروغ می‌شنوند، خودشان تا حدودی متوجه‌اند که طرف مقابلشان دروغ می‌گوید و چه بسا که دلشان هم برای چنین اشخاص دروغگو بسوزد که چرا چنین ذهن بیماری دارد. 
 
وی خاطر نشان شد: دسته دیگری از دروغگوها به صورت حساب شده، به طور عمدی و برای کسب منافع شخصی دروغگو می‌گویند و این کار هم به صورت زیاد و حرفه‌ای انجام می‌دهند. 
 
روانشناسان این گونه افراد دروغگو را جزو شخصیت‌های ضد اجتماعی طبقه‌بندی می‌کنند. این گروه به طور معمول و زیاد سر و کارشان به پلیس، دادگاه و زندان می‌افتد. 
 
گفتنی است؛ وقتی انسان‌ یک دروغ می‌گوید بعدها و با گذشت زمان ناچار می‌‌شود برای رفع و رجوع آن دروغ،‌ دروغهای بیشتری بگوید پس بیایید تمرین کنید که فرد راستگویی باشیم و از دروغ گفتن حذر کنیم. 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha