یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
کد خبر: 110487

یک متخصص پوست گفت: بهترین راه برای جلوگیری از چین و چروک‌های دور چشم مراقبت از پوست از همان دوران جوانی است که استفاده از عینک آفتابی می‌تواند کمک شایانی کند.

سلامت نیوز: یک متخصص پوست گفت: بهترین راه برای جلوگیری از چین و چروک‌های دور چشم مراقبت از پوست از همان دوران جوانی است که استفاده از عینک آفتابی می‌تواند کمک شایانی کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر بهروز باریک‌بین متخصص پوست و مو گفت: یکی از مشکلات شایعی که خانم‌ها برای درمان آن به متخصص پوست و مو مراجعه می‌کنند مشکلات دور چشم مثل سیاهی و چروک است چرا که پوست پلک ها و دور چشم بسیار حساس است و به دلیل نازکی به راحتی در معرض آسیب‌های محیطی قرار می‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه با افزایش سن چین و چروک‌های پوستی شروع به ظاهر شدن می‌کند افزود: برای رفع این چروک‌ها اقدامات متعددی همچون لیزر‌های مختلف، تزریق بوتاکس و تزریق ژل‌های ظریف را می‌توان انجام داد. اما بهترین کار این است که با مراقبت از  پوست از همان ابتدا از ایجاد چروک‌ها جلوگیری کرد.
باریک‌ بین ادامه داد: اولین و مهمترین قدم برای پیشگیری ازچین و چروک‌، محافظت از پوست در مقابل نور آفتاب است. باید توجه داشت که به دلیل حساسیت زیاد پوست پلک، استفاده از کرم‌های ضد آفتاب در اطراف چشم‌ها چندان ممکن نیست و به کار بردن کرم‌های ضد آفتاب دراین نواحی باعث سوزش و ریزش اشک می شود بنابراین بهترین کار برای محافظت از پوست اطراف چشم استفاده ازعینک آفتابی است.
وی با تأکید بر این که استفاده ازکرم‌های دور چشم استاندارد و از  سن سی سالگی می‌تواند تاحد زیادی ایجاد این چین و چروک‌ها را به تأخیر بیندازد تصریح کرد: افرادی که پوست خشک دارند بیشتر در معرض مشکلات پوست اطراف چشم هستند. خشکی پوست باعث تشدید چین و چروک‌ها می‌شود به همین دلیل این افراد باید به طور مرتب پوست اطراف چشم‌ها را با یک کرم، مناسب با نوع پوست چرب کنند.
وی خاطر نشان کرد: کرم‌های دور چشم حاوی ماده‌ای به نام رتینول هستند که به عنوان یک لایه‌بردار ضعیف است و معمولاً درتهیه کرم‌های دور چشم استفاده می‌شود. البته کرم‌های دورچشم قوی‌تر که حاوی درصد بیشتری از رتینول هستند می‌تواند باعث خشکی بیشتر و تشدید چین چروک‌ دور چشم در افراد حساس شود.
بنابر این افرادی که دارای پوست‌های خشک و حساس هستند باید در مورد انتخاب کرم دور چشم دقت کنند تا دچار مشکل خشکی شدید و تحریک‌پذیری پوست نشوند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha