معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: بروز حوادث و خطرات شغلی بسیار نگران‌کننده است به طوری که سالانه 360 میلیون حادثه شغلی اتفاق می‌افتد و حدود 2 میلیون و 300 هزار نفر بر اثر این حوادث جان خود را از دست می‌دهند.

مرگ ۲میلیون و 300 هزار نفر براثر حوادث شغلی/وقوع بیشترین حادثه در حوزه ساخت‌وساز

سلامت نیوز: معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: بروز حوادث و خطرات شغلی بسیار نگران‌کننده است به طوری که سالانه 360 میلیون حادثه شغلی اتفاق می‌افتد و حدود 2 میلیون و 300 هزار نفر بر اثر این حوادث جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ،حسینی در همایش بین‌المللی سلامت نیروی کار که در سالن همایش‌های رازی برگزار شد گفت: تغییر ماهیت مشاغل باعث بروز حوادث و خطرات جدیدی شده که بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی ادامه داد: وضعیت نگران‌کننده‌ای که در سطح جهان بر اساس آمار منتشر شده در خصوص بروز حوادث و خطرات شغلی وجود دارد بسیار نگران‌کننده است به طوری که سالانه 360 میلیون حادثه شغلی اتفاق می‌افتد و حدود 2 میلیون و 300 هزار نفر بر اثر این حوادث جان خود را از دست می‌دهند.

حسینی افزود: جبران این حوادث بیش از 4 درصد از تولید ناخالص ملی کشورها را به خود اختصاص می‌دهد.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر با فاجعه تخریب محیط زیست مواجهیم و انسان بزرگترین تخریب‌ کننده محیط زیست است و بر اساس مفاد قانون کار در ایران باید برای صیانت از نیروی انسانی کنترل‌ها و ارزشیابی‌ها و بازرسی‌های مناسب صورت گیرد.

وی ادامه داد: شورای عالی حفاظت فنی در قانون تامین اجتماعی، دولت، سازمان‌ها و کارفرمایان و کارگران را موظف کرده برای کاهش مخاطرات شغلی و حفظ محیط شغلی ایمن اقدامات زیادی را انجام دهند.

حسینی نسبت به کاهش هرچه بیشتر حوادث و صیانت از افراد حادثه‌دیده تاکید کرد و گفت: بسیاری از حوادث و مصدومیت‌ها در حوزه ساخت و ساز و ساختمان‌سازی رخ می‌دهد.

وی اظهار کرد: بیش از 47 درصد از حوادث کار مربوط به کارگران ساختمانی است که صدای زیادی هم در جامعه ندارد و لازم است کارفرمایان دقت بیشتری برای حفظ سلامت کارگران انجام دهند.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به سلامت و ایمنی کارگران گفت: در حال حاضر باید به صورت مجموعه‌ای از حمایت‌های اجتماعی، مراقبت و پیشگیری، پوشش بیمه‌ای گسترده، نظارت و بازرسی از کارگاه‌ها، جلوگیری از خطر‌پذیری نیروی کار و ایجاد محیط ایمن شغلی مورد توجه قرار گیرد.

حسینی با اشاره به اینکه تحقق این فعالیت‌ها امنیت روانی، شغلی و جسمی نیروی کار را فراهم می‌کند گفت: نشاط در محیط کار از این طریق تامین می‌شود چرا که برای امنیت روانی و بهره‌وری از نیروی کار ضروری است.

وی افزود: در بخش مراقبت و نظارت در سال 92 بیش از 400 هزار بازرسی از کارگاه‌های تحت پوشش قانون کار انجام گرفت اما هدف نهایی و مطلوب به حداقل رساندن حوادث، سوانح و بیماری‌های ناشی از کار است.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد: 13 هزار کمیته حفاظت فنی و در محیط کار ایجاد شده و 58 آئین‌نامه ایمنی و حفاظت فنی در شورای حفاظت فنی تدوین یا اصلاح شده است.

وی بر فرهنگ‌سازی به عنوان نقش موثری در تحقق این اهداف تاکید کرد و گفت: در سال 93 با توجه به نامگذاری آن باید به فرهنگ کار و فرهنگ ایمنی توجه بیشتری شود چرا که فرهنگ ایمنی در بسیاری از واحد‌های تولیدی کشور ضعیف است و افزایش نظارت و بازرسی ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha