معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: سعی داریم در سال جاری همسو با اهداف تامین سلامت در سطح جهانی به سمت استقرار سیستم‌های مدیریت صحیح مواد شیمیایی در کشور حرکت کنیم و توسعه محیط کار سالم با توجه به معیارهای سلامت کار در واحدهای شغلی را در اولویت قرار دهیم.

سلامت نیوز: معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: سعی داریم در سال جاری همسو با اهداف تامین سلامت در سطح جهانی به سمت استقرار سیستم‌های مدیریت صحیح مواد شیمیایی در کشور حرکت کنیم و توسعه محیط کار سالم با توجه به معیارهای سلامت کار در واحدهای شغلی را در اولویت قرار دهیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ، علی اکبر سیاری در همایش بین‌المللی سلامت نیروی کار در سالن همایشهای رازی گفت: هر فردی می‌تواند با رعایت خود مراقبتی 85 سال عمر مفید عاری از معلولیت و بیماری ها داشته باشد اما بسیاری از افراد خیلی زودتر از این به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی دچار معلولیت یا ناتوانی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه سلامت تنها سلامت جسمی نیست و عوامل اجتماعی و اقتصادی 50 درصد عوامل اثرگذار بر سلامت را تشکیل می‌دهند گفت: 8 اردیبهشت ماه به نام روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای نامگذاری شده و سازمان بین‌المللی کار در نشست کشورهای عضو، شعار امسال روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای را ایمنی و بهداشت در استفاده از مواد شیمیایی تعیین کرده است.

سیاری ادامه داد: کاربرد مواد شیمیایی از ضروریات زندگی مدرن است و بر این اساس تولید و استفاده این مواد در محیط‌های کاری ادامه خواهد یافت این درحالی است که با تلاش و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و شاغلان و تشکل‌های آنها می‌توان به مدیریت صحیح مواد شیمیایی دست یافت.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: همچنین باید میان منافع حاصل از استفاده از مواد شیمیایی و اقدامات پیشگیرانه و کنترل پیامدهای آن بر کارگران، محیط کار، جامعه و محیط زیست، تعادل ایجاد کرد.

سیاری ادامه داد: سعی داریم در سال جاری همسو با اهداف تامین سلامت در سطح جهانی به سمت استقرار سیستم‌های مدیریت صحیح مواد شیمیایی در کشور حرکت کنیم.

وی ادامه داد:همچنین اجرای موثر سیاست‌های ملی و برنامه‌های بهداشت کار، تقویت سیستم‌های بازرسی بهداشت حرفه‌ای، تامین خدمات تخصصی بهداشت کار کشور و به عبارتی توسعه محیط کار سالم و برقراری الزامات و معیارهای سلامت کار در واحدهای شغلی را در اولویت قرار خواهیم داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha